Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boende Österrike. Mycket redan fullbokat??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMP" data-source="post: 1323251" data-attributes="member: 176798"><p>Nu OT och jag spekulerar vilt. Men lite tillgång & efterfrågan som styr möjligen? Visst finns det många orter i Frankrike men de ligger ju samlat i sydvästra delen av det ganska stora landet. Närmsta grannen Schweiz knappast billigare. Så åker man från t ex Paris blir det Frankrike ändå. Möjligen att Pyrenéerna konkurrerar med alperna i så fall, och där tror jag prisbilden är lägre? Jmf Österrike där det finns orter (nästan) överallt i landet och för många är det nära att åka till Italien eller Slovenien om man verkligen vill pressa kostnaderna. </p><p></p><p>Liknande situation i Sverige- om än i betydligt mindre skala- där Norge i väst är dyrare på det mesta (även om det bättrats när deras krona fallit), men många inte ser alperna som ett alternativ (av diverse anledningar).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMP, post: 1323251, member: 176798"] Nu OT och jag spekulerar vilt. Men lite tillgång & efterfrågan som styr möjligen? Visst finns det många orter i Frankrike men de ligger ju samlat i sydvästra delen av det ganska stora landet. Närmsta grannen Schweiz knappast billigare. Så åker man från t ex Paris blir det Frankrike ändå. Möjligen att Pyrenéerna konkurrerar med alperna i så fall, och där tror jag prisbilden är lägre? Jmf Österrike där det finns orter (nästan) överallt i landet och för många är det nära att åka till Italien eller Slovenien om man verkligen vill pressa kostnaderna. Liknande situation i Sverige- om än i betydligt mindre skala- där Norge i väst är dyrare på det mesta (även om det bättrats när deras krona fallit), men många inte ser alperna som ett alternativ (av diverse anledningar). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boende Österrike. Mycket redan fullbokat??
Tillbaka
Topp