Bogner Alpine Ski Gold Rush Allmountain

TomasB

Ny medlem
Jag drällde runt ner i München förra helgen och snubblade över ett par skidor jag aldrig sett tidigare. Skidorna finns inte heller här i pryldatabasen. Namnet på laggen var BOGNER ALPINE SKI GOLD RUSH ALLMOUNTAIN. Tydligen någon pistskida á la top of the line. Skidan var grymt ful och tyskarna (eller vilka kunderna nu var) måste vara både snuskigt rika och ha en läggning för guldfärgade skidor. Hur någon har lust att köpa ett par lagg för över 2300 euro (ca 20 000kr) fattar jag inte heller.

Min fråga är helt enkelt... Är det någon som själv åkt dessa lagg, eller någon av de andra modellerna av samma märke och pris?

Senast ändrad:
Ja för det priset så får man ju faktiskt en logo av 14ct gudl OCH ett par Speedlock Proffessional....aka VIST skit.

RANGE OF USE: Allterrain Carving – short to midsize turns – mid to highest speed - Allround to Master

65% Piste – 35% Off-piste

70mm i midjan. SWEEEEEEET!

Jo kollade runt lite på Bogner och Indigo skidor och alla ligger mellan 1500-2300 euro. Såg flera med ungerfär det betyget för offpisten. Fast personligen letar jag mig inte så gärna ut i offpisten med en midja på 70mm hehe. Såg ett par tyska turister i Val Thorens 2001 med silverfärgade dunjackor. Dom skulle absolut passa i ett par Gold Rush lagg

Med tankte på Bogners historia så lär det vara en skida att rippa på.

Senast ändrad:
evil sa:
Med tankte på Bogners historia så lär det vara en skida att rippa på.

Hahaha. Ta mig tillbaka till 1980-talet direkt. Varför stannade aldrig tiden. Dessa dellikata klipp kan ju till och med konkurera med Glen Plakes plats på tronen. Vem inser inte att skidor som klarar såväl eld, som synkroniserad åkning i vita tajta trikåer, är något som bara måste leva in i framtiden och bli ett mästervärk.

Snödjup

Tillbaka
Topp