Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
böjd skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 13013" data-attributes="member: 13245"><p>Det finns speciella "apparater" för att böja (tillbaka) skidor. Huruvida det går och sedan blir bra beror på skidan och skadan. </p><p></p><p>Att "sporthandlaren" ovan självsäkert säger att det inte går förvånar mig inte. De sporthanlare som med amatörmässiga metoder försökt sig på mina lagg har alltid misslyckats. För att få till det krävs mycket känsla och kunskap och allra helts en ändamålsenlig "apparat".</p><p></p><p>Vissa åkare i WC får till och med sina helt nya skidor tillböjda manuellt för att få till des slags spann de önskar. Sådan tävlingsskidor har för övrigt oftast mycket mindre spann än butiksskidor och ligger därför bättre på snön.</p><p></p><p>Själv har jag fått ett antal lagg med milda stukningar fixade. Alla har hållt länge efter fixningen och inga har kännts det minsta annorlunda. Å andra sida har en del fixningar misslyckats också. Generellt kan man nog säga att ju mer traditionell coh gedigen en skidkonstruktion är, desto större chans är det att en tillbakaböjning funkar.</p><p></p><p>Hur som helst, prova med reklamation/försäkringsbolag först.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 13013, member: 13245"] Det finns speciella "apparater" för att böja (tillbaka) skidor. Huruvida det går och sedan blir bra beror på skidan och skadan. Att "sporthandlaren" ovan självsäkert säger att det inte går förvånar mig inte. De sporthanlare som med amatörmässiga metoder försökt sig på mina lagg har alltid misslyckats. För att få till det krävs mycket känsla och kunskap och allra helts en ändamålsenlig "apparat". Vissa åkare i WC får till och med sina helt nya skidor tillböjda manuellt för att få till des slags spann de önskar. Sådan tävlingsskidor har för övrigt oftast mycket mindre spann än butiksskidor och ligger därför bättre på snön. Själv har jag fått ett antal lagg med milda stukningar fixade. Alla har hållt länge efter fixningen och inga har kännts det minsta annorlunda. Å andra sida har en del fixningar misslyckats också. Generellt kan man nog säga att ju mer traditionell coh gedigen en skidkonstruktion är, desto större chans är det att en tillbakaböjning funkar. Hur som helst, prova med reklamation/försäkringsbolag först. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
böjd skida
Tillbaka
Topp