Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Böjning av skistopper - P18
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 247528" data-attributes="member: 13256"><p>Ha, han före Mno =)</p><p></p><p>Jag har själv bockat om mina stopprar på FKS 155, det är lite trixigt och jag vet att det finns två sätt att gå tillväga på. Montera på bindningen och kallbocka dem efteråt eller montera isär helvetet, i med dem i skruvstäd fram med gasolbrännan och använd ett bra bocknings verktyg! Själv så har jag provat lite olika saker men den som funkade var den sistnämnda, här är en bra beskrivning <a href="http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=24647" target="_blank">http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=24647</a> , när jag försökte kallbocka så knäckte jag ena stoppern vilket var sådär kul. Som tur var hittade jag ett par gamla jevvla lookbindningar på vinden och knyckte den stoppern, passade som en smäck trots att det säker skiljde 10-12 år mellan bindningarna =)</p><p></p><p>När du går loss och värmer kraftigt, det ska bli rödglödgat, så böj sakta iaf och se till att ha något som leder bort värmen innan div. plastdetaljer tex. en blöttrasa. Tyvärr så förlorar man en del i hållfasthet i metallen när man värmer den, man härdar ur stålet. Tror visserligen att man försvagar stålet genom att kallbocka det också, varsågod och välj =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 247528, member: 13256"] Ha, han före Mno =) Jag har själv bockat om mina stopprar på FKS 155, det är lite trixigt och jag vet att det finns två sätt att gå tillväga på. Montera på bindningen och kallbocka dem efteråt eller montera isär helvetet, i med dem i skruvstäd fram med gasolbrännan och använd ett bra bocknings verktyg! Själv så har jag provat lite olika saker men den som funkade var den sistnämnda, här är en bra beskrivning [URL]http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=24647[/URL] , när jag försökte kallbocka så knäckte jag ena stoppern vilket var sådär kul. Som tur var hittade jag ett par gamla jevvla lookbindningar på vinden och knyckte den stoppern, passade som en smäck trots att det säker skiljde 10-12 år mellan bindningarna =) När du går loss och värmer kraftigt, det ska bli rödglödgat, så böj sakta iaf och se till att ha något som leder bort värmen innan div. plastdetaljer tex. en blöttrasa. Tyvärr så förlorar man en del i hållfasthet i metallen när man värmer den, man härdar ur stålet. Tror visserligen att man försvagar stålet genom att kallbocka det också, varsågod och välj =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Böjning av skistopper - P18
Tillbaka
Topp