Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
boka UCPA genom franska bokningssystemet?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Powdergirl" data-source="post: 356844" data-attributes="member: 10590"><p>Japp, och att din ankomst är på söndag istället för på lördagen. Man kan på vissa center (ej alla) komma på lördag kväll efter 18.00 mot extra betalning (varierar också beroende på ort). Annars är det centrets och personalens vilodag.</p><p>Och att du får dela rum med de franska gästerna och antagligen bör du kunna lite franska då de "bättre" engelsktalande skidlärarna/guiderna är "avtalade" åt de svenska gästerna som har bokat via Sverige.</p><p>Vissa center är fullbokade alltsom oftast och maxantalet är vanligtvis 12 i de vanliga skidgrupperna vilket ibland kan vara mycket nog. Jag lovar dej att det inte är speciellt uppskattat om det kommer en 13:e som har bokat via franska UCPA som vill "glida in och vara med" bara för att få undervisningen på engelska...</p><p>Men varför åka till Frankrike med en fransk organisation om man vill ha det som hemma???</p><p>Att komma in i det franska är väl en del av resan...</p><p>Bonne chance!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Powdergirl, post: 356844, member: 10590"] Japp, och att din ankomst är på söndag istället för på lördagen. Man kan på vissa center (ej alla) komma på lördag kväll efter 18.00 mot extra betalning (varierar också beroende på ort). Annars är det centrets och personalens vilodag. Och att du får dela rum med de franska gästerna och antagligen bör du kunna lite franska då de "bättre" engelsktalande skidlärarna/guiderna är "avtalade" åt de svenska gästerna som har bokat via Sverige. Vissa center är fullbokade alltsom oftast och maxantalet är vanligtvis 12 i de vanliga skidgrupperna vilket ibland kan vara mycket nog. Jag lovar dej att det inte är speciellt uppskattat om det kommer en 13:e som har bokat via franska UCPA som vill "glida in och vara med" bara för att få undervisningen på engelska... Men varför åka till Frankrike med en fransk organisation om man vill ha det som hemma??? Att komma in i det franska är väl en del av resan... Bonne chance! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
boka UCPA genom franska bokningssystemet?
Tillbaka
Topp