Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Boken - "The Skibum"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 11839" data-attributes="member: 12483"><p>Om det nu är samma bok jag tänker på, så utspelas storyn i Österrike(?) nån gång på 50-talet, där ett antal utflippade vindrivna existenser till Amerikaner, trötta av kriget och oförmögna till anpassning, framlever sina liv som Skibums. Man bor hos någon rik snubbe som råkar ha ett stort hus just där. Handlingen, tja. som jag minns så åker man skiten ur lokalbefolkningen, dricker alkohol och beter sig allmänt asocialt, raggar hejvilt blant ortens yngre kvinnor. Minns jag inte helt fel skaffar sig nån av tjejerna en Linguaphone-kurs i engelska, och killen måste följdaktligen börja SNACKA med henne också, ja ja... och så rullar det på. Det var dock LÄNGE sen jag läste den, så minnet sviker en aning. Medan jag skriver, slås jag av hur lite saker och ting egentligen förändras. Med tanke på dagen bummare...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 11839, member: 12483"] Om det nu är samma bok jag tänker på, så utspelas storyn i Österrike(?) nån gång på 50-talet, där ett antal utflippade vindrivna existenser till Amerikaner, trötta av kriget och oförmögna till anpassning, framlever sina liv som Skibums. Man bor hos någon rik snubbe som råkar ha ett stort hus just där. Handlingen, tja. som jag minns så åker man skiten ur lokalbefolkningen, dricker alkohol och beter sig allmänt asocialt, raggar hejvilt blant ortens yngre kvinnor. Minns jag inte helt fel skaffar sig nån av tjejerna en Linguaphone-kurs i engelska, och killen måste följdaktligen börja SNACKA med henne också, ja ja... och så rullar det på. Det var dock LÄNGE sen jag läste den, så minnet sviker en aning. Medan jag skriver, slås jag av hur lite saker och ting egentligen förändras. Med tanke på dagen bummare... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Boken - "The Skibum"
Tillbaka
Topp