Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Boken - "The Skibum"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngaMartaNilssonFrideborg" data-source="post: 11843" data-attributes="member: 14587"><p>Åh andra sidan så är inget boktipsforum fulländat utan American Psycho. </p><p>Även i denna bok belyser författaren Bret Easton Ellis många problem och frågeställningar som känns igen från brantåkarens vardag. Få eller egentligen ingen bok jag läst iallfall, berör så mycket med ingående beskrivningar av miljön och kulturen runt 1980-talets yuppiekultur i New York. </p><p>Ej att förväxlas med filmen som iofs är helt ok men endast ger en flyktig glimt av de lidanden huvudpersonen får utstå i sitt liv som gränslöst rik fjuppie. </p><p>Att historien kryddas med mustigt, intensivt övervåld som oftast drabbar svaga och handikappade gör boken än mer läsvärd. </p><p>Tex när Patrick, inne i en av sina många Xanax-trippar, är helt övertygad om att Japanerna är på väg att köpa upp hela New York. Ute efter hämnd står han och väntar i en port, väntar på att ett av stadens många sushi-bud ska cykla förbi. Efter en stund får han napp, skär naturligtvis upp halsen på denne och fläckar ner sin Versace kostym. Han blir först exalterad och bubblar av lycka men tappar sen totalt allt intresse när han missnöjt konstaterar att det är en korean han avrättat.</p><p></p><p>Det finns ett aber med att rekomendera denna bok. Min tidigare absoluta favorit var något så politiskt korrekt och kulturellt högfärdigt som Strindbergs Röda Rummet, för sin humor och målande beskrivning av dåtidens stockholm. Nu ersatt av en splatterfest utan like, om än extremt fascinerande och välskriven. Den svenska översättningen är något fattig, jag rekommenderar verkligen originalutgåvan. Den kan förändra synen på boken som media.</p><p></p><p>Hårdsubba!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngaMartaNilssonFrideborg, post: 11843, member: 14587"] Åh andra sidan så är inget boktipsforum fulländat utan American Psycho. Även i denna bok belyser författaren Bret Easton Ellis många problem och frågeställningar som känns igen från brantåkarens vardag. Få eller egentligen ingen bok jag läst iallfall, berör så mycket med ingående beskrivningar av miljön och kulturen runt 1980-talets yuppiekultur i New York. Ej att förväxlas med filmen som iofs är helt ok men endast ger en flyktig glimt av de lidanden huvudpersonen får utstå i sitt liv som gränslöst rik fjuppie. Att historien kryddas med mustigt, intensivt övervåld som oftast drabbar svaga och handikappade gör boken än mer läsvärd. Tex när Patrick, inne i en av sina många Xanax-trippar, är helt övertygad om att Japanerna är på väg att köpa upp hela New York. Ute efter hämnd står han och väntar i en port, väntar på att ett av stadens många sushi-bud ska cykla förbi. Efter en stund får han napp, skär naturligtvis upp halsen på denne och fläckar ner sin Versace kostym. Han blir först exalterad och bubblar av lycka men tappar sen totalt allt intresse när han missnöjt konstaterar att det är en korean han avrättat. Det finns ett aber med att rekomendera denna bok. Min tidigare absoluta favorit var något så politiskt korrekt och kulturellt högfärdigt som Strindbergs Röda Rummet, för sin humor och målande beskrivning av dåtidens stockholm. Nu ersatt av en splatterfest utan like, om än extremt fascinerande och välskriven. Den svenska översättningen är något fattig, jag rekommenderar verkligen originalutgåvan. Den kan förändra synen på boken som media. Hårdsubba! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Boken - "The Skibum"
Tillbaka
Topp