Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Booster Strap
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 497885" data-attributes="member: 15091"><p>Ja, men som jag skrev ovan är den ena av dem WC och har förutom 3 band som är förstärkta (som alltså gör dem mycket stummare), den är för hård för de flesta, så även för dig. Innan hade WC 3 band och ett metallband, men det verkar de ha gått ifrån.</p><p>"Booster World Cup 3 reinforced elastic bands." </p><p></p><p>Klart det går att klippa av ett band, hur bra det blir kan jag dock inte svara på, har dock svårt att se att det skulle bli sämre.</p><p>Jag förstår att det är pga av dina problem men 2 band skulle ju tillåta ditt ben att flexa mer än de med 3 band, och kanske på så sätt också minska dina problem.</p><p></p><p>Jag tycker personligen du borde se över dina prioriteringar, har du inte råd att lägga pengar och tid på att få ett par pjäxor som passar riktigt bra och inte orsakar dig smärta förstår jag inte hur du ska kunna njuta av dina 2 par Hendryxlagg...</p><p></p><p>Railson och alla andra som ifrågasätter hur viktiga pjäxorna är:</p><p>Alla pengar och all tid du lägger på pjäxorna är värda, det är det absolut viktigaste en skidåkare har, oavsett om man enbart åker park eller meterdjupt fluff varje dag. All kraftöverföring sker via fötterna och pjäxorna är din länk mellan fötterna och snön. Utan ett par pjäxor som presterar riktigt bra spelar det ingen roll om man har 11 par lagg som Hasse, man kommer ändå inte ens vara i närheten av att få ut 100% av dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 497885, member: 15091"] Ja, men som jag skrev ovan är den ena av dem WC och har förutom 3 band som är förstärkta (som alltså gör dem mycket stummare), den är för hård för de flesta, så även för dig. Innan hade WC 3 band och ett metallband, men det verkar de ha gått ifrån. "Booster World Cup 3 reinforced elastic bands." Klart det går att klippa av ett band, hur bra det blir kan jag dock inte svara på, har dock svårt att se att det skulle bli sämre. Jag förstår att det är pga av dina problem men 2 band skulle ju tillåta ditt ben att flexa mer än de med 3 band, och kanske på så sätt också minska dina problem. Jag tycker personligen du borde se över dina prioriteringar, har du inte råd att lägga pengar och tid på att få ett par pjäxor som passar riktigt bra och inte orsakar dig smärta förstår jag inte hur du ska kunna njuta av dina 2 par Hendryxlagg... Railson och alla andra som ifrågasätter hur viktiga pjäxorna är: Alla pengar och all tid du lägger på pjäxorna är värda, det är det absolut viktigaste en skidåkare har, oavsett om man enbart åker park eller meterdjupt fluff varje dag. All kraftöverföring sker via fötterna och pjäxorna är din länk mellan fötterna och snön. Utan ett par pjäxor som presterar riktigt bra spelar det ingen roll om man har 11 par lagg som Hasse, man kommer ändå inte ens vara i närheten av att få ut 100% av dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Booster Strap
Tillbaka
Topp