Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots topptur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carbonflex" data-source="post: 396371" data-attributes="member: 73699"><p>Jag körde tidigare på Salomon F24, grym stabilitet och snabb stabil snörning. Men materialet i den fasta innerskon kolapsade för fort och öglorna på innerskon rasade. Åker man inte så mycket håller de säkert flera säsonger.</p><p></p><p>Outlast är i mitt tycke ett marknadsjippo. Den omedelbara känslan är svalka och teorin är att materialet ska jämna ut värme/kyla. Men tjockleken som används räcker bara för några sekunder..</p><p>Men det finns stövlar och kängor som använder Outlast, kanske det går söka info på andra typer av forum?</p><p>Lita inte bara på mitt tycke;-)</p><p></p><p>De som jag vet använder ett material som fungerar? är Head som har delar av innerskon i eVent.</p><p>Om de fungerar och hur skorna är i övrigt vet jag inte, men de försöker iaf.</p><p><a href="http://www.ridehead.com/#boots/1253" target="_blank">http://www.ridehead.com/#boots/1253</a></p><p></p><p>Annars är kanske ett tips att testa med Vapor Barier Liner, eller plastpåse som vi säger på svenska.</p><p>Tunn merino närmast foten, sedan plastpåsen som skall få foten att sluta svettas när 100% luftfuktiget uppnås. Då ska ytterlagren där värmen finns hållas torra.</p><p>Har funkat bra för mig på veckoturer i fjällen.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carbonflex, post: 396371, member: 73699"] Jag körde tidigare på Salomon F24, grym stabilitet och snabb stabil snörning. Men materialet i den fasta innerskon kolapsade för fort och öglorna på innerskon rasade. Åker man inte så mycket håller de säkert flera säsonger. Outlast är i mitt tycke ett marknadsjippo. Den omedelbara känslan är svalka och teorin är att materialet ska jämna ut värme/kyla. Men tjockleken som används räcker bara för några sekunder.. Men det finns stövlar och kängor som använder Outlast, kanske det går söka info på andra typer av forum? Lita inte bara på mitt tycke;-) De som jag vet använder ett material som fungerar? är Head som har delar av innerskon i eVent. Om de fungerar och hur skorna är i övrigt vet jag inte, men de försöker iaf. [URL]http://www.ridehead.com/#boots/1253[/URL] Annars är kanske ett tips att testa med Vapor Barier Liner, eller plastpåse som vi säger på svenska. Tunn merino närmast foten, sedan plastpåsen som skall få foten att sluta svettas när 100% luftfuktiget uppnås. Då ska ytterlagren där värmen finns hållas torra. Har funkat bra för mig på veckoturer i fjällen. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots topptur
Tillbaka
Topp