Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Börja plugga - var och til VADDÅ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="simont" data-source="post: 542677" data-attributes="member: 95074"><p>Jo, ang. att akademiska jobb ofta påverkas mindre av konjukturer kan jag givetvis hålla med dig om, men då kan man fråga sig varför så många hoppar av just dessa utbildningar? Kan det vara för att dom är så tråkiga (som många här INTE påstår att dom är)..? Hmm..</p><p>Anledningen till att det är relevant om utbildningen är mer praktisk eller teoretisk är ju självklart (iallafall när det gäller KY-utbildningar) att 1/3 av hela utbildningen är praktisk och där du verkligen är ute och jobbar och inte bara sitter i skolbänken. Och som sagt, över 90% av alla har jobb när dom är klara med utbildningen. Det kan ju inte riktigt vanliga högskolor skryta med..</p><p>Men som sagt, jag ska absolut inte säga att KY-utbildningar är bättre på något sätt, utan det beror ju självklart på hur man är som person och vad man är intresserad av! Men eftersom trådskaparen (som sagt) skrev att han inte orkade plugga i 3-5 år, tycker jag att en KY-utbildning var ett bra förslag, istället för en civilingenjörsutbildning på 5-6 år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="simont, post: 542677, member: 95074"] Jo, ang. att akademiska jobb ofta påverkas mindre av konjukturer kan jag givetvis hålla med dig om, men då kan man fråga sig varför så många hoppar av just dessa utbildningar? Kan det vara för att dom är så tråkiga (som många här INTE påstår att dom är)..? Hmm.. Anledningen till att det är relevant om utbildningen är mer praktisk eller teoretisk är ju självklart (iallafall när det gäller KY-utbildningar) att 1/3 av hela utbildningen är praktisk och där du verkligen är ute och jobbar och inte bara sitter i skolbänken. Och som sagt, över 90% av alla har jobb när dom är klara med utbildningen. Det kan ju inte riktigt vanliga högskolor skryta med.. Men som sagt, jag ska absolut inte säga att KY-utbildningar är bättre på något sätt, utan det beror ju självklart på hur man är som person och vad man är intresserad av! Men eftersom trådskaparen (som sagt) skrev att han inte orkade plugga i 3-5 år, tycker jag att en KY-utbildning var ett bra förslag, istället för en civilingenjörsutbildning på 5-6 år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Börja plugga - var och til VADDÅ?
Tillbaka
Topp