Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Börja säsonga i februari?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1026785" data-attributes="member: 77701"><p>Omöjligt är det inte, finns alltid folk som skadar sig/åker hem och boenden som behövs fyllas ut. Två saker som kan vara värda att tänka på i och med att ni ger er iväg så sent är:</p><p></p><p>1. Snösäkerheten. Vill ni ha en så lång säsong som möjligt (det vill väl alla alltid, men blir kanske ännu mer viktigt om man inte kommer ner förrän i februari) så välj en ort som ligger hyfsat högt, alt. har tillgång till någon form av glaciär.</p><p></p><p>2. Strunta i att jobba? Att hänga på en mindre ort är oftast billigare, både vad gäller boende, liftkort och annat (läs: mat m.m.). Kan vara värt att söka sig till ett mindre känt ställe och leva på sparpengar men få åka hur mycket som helst.</p><p></p><p>3. Börja leta redan nu. Det är inte alls ovanligt att folk bara kan göra halv säsong, har ni tur kan ni hitta någon som ska göra första halvan men sedan vill hyra vidare sitt boende.</p><p></p><p>4. Reseledare är kul, men du får åka mer skidor som <strong>du</strong> vill åka om du har ett annat jobb. Om du inte är 100% pistsmiskare oavsett snöläge, som gillar lååååånga lunchpauser och att spendera varje lördag på en transferbuss. :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1026785, member: 77701"] Omöjligt är det inte, finns alltid folk som skadar sig/åker hem och boenden som behövs fyllas ut. Två saker som kan vara värda att tänka på i och med att ni ger er iväg så sent är: 1. Snösäkerheten. Vill ni ha en så lång säsong som möjligt (det vill väl alla alltid, men blir kanske ännu mer viktigt om man inte kommer ner förrän i februari) så välj en ort som ligger hyfsat högt, alt. har tillgång till någon form av glaciär. 2. Strunta i att jobba? Att hänga på en mindre ort är oftast billigare, både vad gäller boende, liftkort och annat (läs: mat m.m.). Kan vara värt att söka sig till ett mindre känt ställe och leva på sparpengar men få åka hur mycket som helst. 3. Börja leta redan nu. Det är inte alls ovanligt att folk bara kan göra halv säsong, har ni tur kan ni hitta någon som ska göra första halvan men sedan vill hyra vidare sitt boende. 4. Reseledare är kul, men du får åka mer skidor som [b]du[/b] vill åka om du har ett annat jobb. Om du inte är 100% pistsmiskare oavsett snöläge, som gillar lååååånga lunchpauser och att spendera varje lördag på en transferbuss. :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Börja säsonga i februari?
Tillbaka
Topp