Börja skiddagen med en riktig röjare

Burner

Medlem
Jag har en liten fundering som cirkulerar kring vilken låt som är den absoluta uppladdaren innför en skiddag.
Jag har själv två favoriter men kanske finns det flera alternativ som jag inte tagit till mig ännu eller bara missat?!
Mina Favoriter: Beastie Boys - Sabotage, Broder Daniel - I"ll be gone

Kom igen alla måste ju ha minst en egen favvis.
Jag vill variera mig mer så skicka några förslag.

Kram på er.

Ett riktigt gott nytt skidår ska ni ha också

Instämmer tizze! Twisted är och kommer att förbli den ultimata uppladdaren, krogen så väl som backen! Sen bör ju tilläggas att Rage against the Machine"s "Killing in the name of" & "Bombtrack" inte heller går av för hackor! Lite softare men ändå gångbart är Buckcherry med "Lit up"(live versionen från Woodstock -99). Det har ju me humöret att göra. Även bakishet och vanlig, enkel trötthet.

En liten bonus om man är en riktig morgonmänniska(som man kan vara ibland när snöguden varit på besök) är låtarna med Jamiroquai (helst de första skivorna typ "Kids"). Men ett varnande finger bör visas, dessa fungerar bara om man är riktigt pigg och bara vill finna välkänsla och få harmoni inför åkningen!!!!

Lätt fråga, fläska på Suicidal Tendencies med förra seklets grymmaste låt: You can"t bring me down..

Givet!

Girl from Ipanena med Getz/Gilberto om du är i Sydamerika.
Allt med Johnny Cash om du är i Nordamerika.
Allt med Wagner alt. Humbls dance med Saga om du är i alperna.
Till havs med Jussi om du är i Norge.
P4 om du är i Sverige.

Så är det…

/Hawk

Måste faktiskt ge en eloge till Dippans blivande kung, Tisse!
Du slog huvudet rakt på spiken med Twisted Sisters "I wanna rock". Den låten om någon förknippar jag med med skidåkning av den enkla anledningen av att "Stay hungry" spelades på full volym i mitten på 80-talet när de stora tuffa grabbarna stog och rökte och skötte liften i Saltisbacken. Fan vad de var coola och vi fjortisar såg upp till dem.

Här snackar vi 14 hängpukor och tre baskaggar!
http://www.twistedsister.com/

Flottarkärlek med Snoddas eller vad som helst med Johnny Bode fungerar utmärkt.

Nähä du.
Det beror helt på vart man ska åka.
Ska man till kittelfjäll så ska du lyssna på David Sandström.
Ska du däremot hoppa i kittelfjäll så ska du lyssna till RATM.
Eller ska du till sist åka störtlopp i löpan för att försöka ta dig fram till liften utan att staka så passar nog Step Forward.

Om du ska till sälen eller till något liknande fjantställe så kan du väl dra på megapol eller nått.
"den tråkigaste blandningen av de absolut sämsta låtarna"

Men den absolut mest regerande skid låten någonsin är dock givet
Refused/ New Noise.

"Refused are piping dead, long live Refused"!

Finns det något annat än:
Hellacopters - Gotta Get Some Action, skulle kanske kunna vara:
Guns n" Roses - Paradise City, eller kanske:
Jurassic Five - The Lecture (mest för namnet), om så man vill kan det också vara
Pearl Jam - Alive. Sist men inte minst så kommer min favorit, Soundtrack of Our Lives - Dow Jones Syndrom !!

spela in detta på MD"n höj mer än vad du hade tänkt dig göra, skruva skidorna hårdare än vanligt och du kommer ha den bästa dagen någonsin!

/ebbot

Gang Starr - Full Clip.

Har funkat extremt många gånger, och kommer att funka många gånger än.

>> RR <<

Befinner du dig i Canada är svaret givet: Neil Young, Keep on rocking in the free world. Inte den akustiska versionen, utan den med stenkrossar gitarren. Den tunga versionen alltså!

Befinner du dig någon annanstans kan man köra valfri tung låt med Smashing Pumpkins.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp