Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Börja tävla i alpint?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 841630" data-attributes="member: 1008"><p>Du väljer själv om du vill lyssna på de som har erfarenhet.</p><p></p><p>Du behöver inte en FIS-licens dock, endast om du ska tävla internationellt (vilket du inte får i vilket fall som helst) eller ska tävla i de internationella tävlingarna här i Sverige och de vill du inte köra, tro mig. Däremot krävs en skidlicens (eller gjorde det när jag var aktiv iaf) där det ingår en olycksfallsförsäkring.</p><p>Det tog ungefär 0,5sek att googla fram licenserna. Svenska skidförbundets hemsida har annars mycket bra info för dig.</p><p></p><p>Ett par fjolårskidor i bra skick kan du få för kanske 2-4000. Provåk gärna först, de olika märkena brukar skilja sig ganska mycket åt gällande beteende etc. Kontakta din lokala klubb eller någon äldre junior/senioråkare direkt så brukar de ha mängder av skidor över. Tänk dock på att de bästa åkarna inte får sälja sina skidor vidare utan de går tillbaka till fabriken för destruktion.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 841630, member: 1008"] Du väljer själv om du vill lyssna på de som har erfarenhet. Du behöver inte en FIS-licens dock, endast om du ska tävla internationellt (vilket du inte får i vilket fall som helst) eller ska tävla i de internationella tävlingarna här i Sverige och de vill du inte köra, tro mig. Däremot krävs en skidlicens (eller gjorde det när jag var aktiv iaf) där det ingår en olycksfallsförsäkring. Det tog ungefär 0,5sek att googla fram licenserna. Svenska skidförbundets hemsida har annars mycket bra info för dig. Ett par fjolårskidor i bra skick kan du få för kanske 2-4000. Provåk gärna först, de olika märkena brukar skilja sig ganska mycket åt gällande beteende etc. Kontakta din lokala klubb eller någon äldre junior/senioråkare direkt så brukar de ha mängder av skidor över. Tänk dock på att de bästa åkarna inte får sälja sina skidor vidare utan de går tillbaka till fabriken för destruktion. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Börja tävla i alpint?
Tillbaka
Topp