Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Börjar Kuro bli föråldrad?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 983553" data-attributes="member: 13863"><p>Völkl har en mycket intressant linje med friåkningsskidor och ligger som vi alla vet i absoluta framkanten. Mantra, Gotama, Katana, Shiro och Kuro. Från freeride med fokus på hårdare underlag och pist till lössnö och storabergskörning. </p><p></p><p>Jag har aldrig kört Kuro själv men som jag uppfattar det finns det få skidor som kan hävda sig i bottenlöst på stora berg mot Kuro. Kanske inte skidan man tänker på som "glad & lättsam" ... då finns det nog bättre alternativ. Men ska man köra djupt och stort är det rätt verktyg även 2012/13!</p><p></p><p> [USER=15939]@Sockerfarsan[/USER]</p><p>Jag har ett par nya Ross Super 7 (11/12) som jag spontanhandlade i våras ... de är inte lika seriösa som Kuro och är nog närmare kategorin "goa gubbar". Vi kanske ska träffas och jämföra! Mina är 195! Hur långa är dina? ;-)</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Ironifadäs åtgärdad! ;-) DS</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 983553, member: 13863"] Völkl har en mycket intressant linje med friåkningsskidor och ligger som vi alla vet i absoluta framkanten. Mantra, Gotama, Katana, Shiro och Kuro. Från freeride med fokus på hårdare underlag och pist till lössnö och storabergskörning. Jag har aldrig kört Kuro själv men som jag uppfattar det finns det få skidor som kan hävda sig i bottenlöst på stora berg mot Kuro. Kanske inte skidan man tänker på som "glad & lättsam" ... då finns det nog bättre alternativ. Men ska man köra djupt och stort är det rätt verktyg även 2012/13! [USER=15939]@Sockerfarsan[/USER] Jag har ett par nya Ross Super 7 (11/12) som jag spontanhandlade i våras ... de är inte lika seriösa som Kuro och är nog närmare kategorin "goa gubbar". Vi kanske ska träffas och jämföra! Mina är 195! Hur långa är dina? ;-) /MM PS! Ironifadäs åtgärdad! ;-) DS [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Börjar Kuro bli föråldrad?
Tillbaka
Topp