Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Borra nya hål i brädan!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_p" data-source="post: 522996" data-attributes="member: 91876"><p>Inom motorhobbyn har man flera liknande problem varav ett är vanligast, nämligen att fälgarna som du vill ha inte finns att köpa till bilen som du vill ha den på.</p><p>Detta problemet löser man med så kallade adaptrar. En platta som man tillverkar eller ibland kan köpa färdig som passar där fälgarna ska sitta, och där den nya fälgen sedan passar. </p><p></p><p>Borde man inte kunna göra likadant här, att tillverka en aluminiumplatta på kanske 5mm som passar i befintliga hål på brädan, och sedan borra en ny hålbild i denna som är förskjuten enligt önskemål?</p><p>Skulle dock innebära att man kommer upp 5mm högre med bindningen, men det gör ju alla slalombindningar oxå för den delen. </p><p>Possitivt kan vara att man inte får tåsläpp om man står högre upp! </p><p>Negativt kan vara att man styvar till brädan med aluminiumplattan!</p><p></p><p>Vad tror ni?</p><p>Jag kan kanske göra en skiss på hur jag menar om det är fullständigt oklart!</p><p>// Jocke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_p, post: 522996, member: 91876"] Inom motorhobbyn har man flera liknande problem varav ett är vanligast, nämligen att fälgarna som du vill ha inte finns att köpa till bilen som du vill ha den på. Detta problemet löser man med så kallade adaptrar. En platta som man tillverkar eller ibland kan köpa färdig som passar där fälgarna ska sitta, och där den nya fälgen sedan passar. Borde man inte kunna göra likadant här, att tillverka en aluminiumplatta på kanske 5mm som passar i befintliga hål på brädan, och sedan borra en ny hålbild i denna som är förskjuten enligt önskemål? Skulle dock innebära att man kommer upp 5mm högre med bindningen, men det gör ju alla slalombindningar oxå för den delen. Possitivt kan vara att man inte får tåsläpp om man står högre upp! Negativt kan vara att man styvar till brädan med aluminiumplattan! Vad tror ni? Jag kan kanske göra en skiss på hur jag menar om det är fullständigt oklart! // Jocke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Borra nya hål i brädan!
Tillbaka
Topp