Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Borra ur plugg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1304552" data-attributes="member: 26014"><p>Nu har jag provborrat i en gammal pluggad skida för att se hur allt beter sig och att lära mig. Skidan var borrad med 3,5/3,6 mm borr. Jag markerade centrum på pluggen med syl. Därefter testade jag att borra ett litet hål med liten borr. Jag testade både med en 2 mm och 3 mm borr. Jag upplevde att det blev lättare att få ur pluggen med det mindre borret. </p><p>[ATTACH]33066[/ATTACH]</p><p>[ATTACH]33074[/ATTACH]</p><p></p><p>När det mindre hålet var borrat bytte jag till ett 3,5 mm borr. </p><p>[ATTACH]33075[/ATTACH]</p><p></p><p>Då kom hela pluggen med upp. Very satisfying!</p><p>[ATTACH]33076[/ATTACH]</p><p></p><p>Jag tittade ner och kände med syl att spåren var rensade. Därefter försökte jag hitta spåren med skruv, och det gick alldeles utmärkt.</p><p>[ATTACH]33077[/ATTACH]</p><p></p><p>Så om någon i framtiden önskar göra något liknande så menar jag att det kommer gå utmärkt, i allafall om pluggen är limmad med PU-lim. Om hålet är tätat med epoxi får man nog borra upp hålet på nytt, men pluggen är väldigt mjuk så det kommer nog gå fint även det.</p><p></p><p>Testade även att borra direkt med 3,5 mm borr. Då var jag tvungen att tilta borrmaskinen något för att pluggen skulle följa med. Jag föredrar nog att borra ett mindre hål först och sedan använda ett borr med diameter nära ursprungshålets. </p><p></p><p>Kan som alltid vara bra att prova på någon skräpskida så man vet hur allt beter sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1304552, member: 26014"] Nu har jag provborrat i en gammal pluggad skida för att se hur allt beter sig och att lära mig. Skidan var borrad med 3,5/3,6 mm borr. Jag markerade centrum på pluggen med syl. Därefter testade jag att borra ett litet hål med liten borr. Jag testade både med en 2 mm och 3 mm borr. Jag upplevde att det blev lättare att få ur pluggen med det mindre borret. [ATTACH]33066[/ATTACH] [ATTACH]33074[/ATTACH] När det mindre hålet var borrat bytte jag till ett 3,5 mm borr. [ATTACH]33075[/ATTACH] Då kom hela pluggen med upp. Very satisfying! [ATTACH]33076[/ATTACH] Jag tittade ner och kände med syl att spåren var rensade. Därefter försökte jag hitta spåren med skruv, och det gick alldeles utmärkt. [ATTACH]33077[/ATTACH] Så om någon i framtiden önskar göra något liknande så menar jag att det kommer gå utmärkt, i allafall om pluggen är limmad med PU-lim. Om hålet är tätat med epoxi får man nog borra upp hålet på nytt, men pluggen är väldigt mjuk så det kommer nog gå fint även det. Testade även att borra direkt med 3,5 mm borr. Då var jag tvungen att tilta borrmaskinen något för att pluggen skulle följa med. Jag föredrar nog att borra ett mindre hål först och sedan använda ett borr med diameter nära ursprungshålets. Kan som alltid vara bra att prova på någon skräpskida så man vet hur allt beter sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Borra ur plugg
Tillbaka
Topp