Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Borrdiameter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan_Lindroos" data-source="post: 396520" data-attributes="member: 80352"><p>Ok, det är vad jag har hört. Det är ju jättebra om man kan köra med vanliga borrmallar, och bara så att säga lägga den lite snett. Jag har fått höra och trodde mig ha sett, att mallarna brukar ha "klämmor" som ska gripa om skidan för att fästa mallen längs skidan.</p><p></p><p>Jag tror vi få leva ett tag i ett slags experimentstadie tills "man" hittar en vinkel och fästpunkt får tådelen som kan anses som den bästa kompromissen.</p><p></p><p>Dessa Phat Luv är endast 95 mm breda och då jag vill sätta dem i en ganska saftig vinkel, kommer jag nog att sätta tådelen en aning off-centerlinjen.</p><p></p><p>På mina Purple satte Henrik och jag dem så att tådelen sitter centrerat längs mittlinjen av skidan, och häldelen rätt kraftigt invinklad. Jag har dock inte bemödat mig att mäta upp vinkeln, men kan göra det för "dokumentationens skull". Återkommer med det. Åkkänslan är att det knappt märks trots stor invinkling, och jag tolkar det som ett gott tecken. Polaren tyckte att det kanppt märktes, men att "det nog var bra" typ. Och tjejen(som är en normalåkare, ej fena) märkte knappt heller. På bloggfilmerna kan man se hur jag själv åker, särskilt på Gotamorna; att det blir en helt annan åkstil med duck stance. Till det bättre alltså. Det blir mycket lättare att lägga vikt på innerskidan, dessutom utan att ge konstiga vridkrafter på knäna.</p><p></p><p>Burn out!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan_Lindroos, post: 396520, member: 80352"] Ok, det är vad jag har hört. Det är ju jättebra om man kan köra med vanliga borrmallar, och bara så att säga lägga den lite snett. Jag har fått höra och trodde mig ha sett, att mallarna brukar ha "klämmor" som ska gripa om skidan för att fästa mallen längs skidan. Jag tror vi få leva ett tag i ett slags experimentstadie tills "man" hittar en vinkel och fästpunkt får tådelen som kan anses som den bästa kompromissen. Dessa Phat Luv är endast 95 mm breda och då jag vill sätta dem i en ganska saftig vinkel, kommer jag nog att sätta tådelen en aning off-centerlinjen. På mina Purple satte Henrik och jag dem så att tådelen sitter centrerat längs mittlinjen av skidan, och häldelen rätt kraftigt invinklad. Jag har dock inte bemödat mig att mäta upp vinkeln, men kan göra det för "dokumentationens skull". Återkommer med det. Åkkänslan är att det knappt märks trots stor invinkling, och jag tolkar det som ett gott tecken. Polaren tyckte att det kanppt märktes, men att "det nog var bra" typ. Och tjejen(som är en normalåkare, ej fena) märkte knappt heller. På bloggfilmerna kan man se hur jag själv åker, särskilt på Gotamorna; att det blir en helt annan åkstil med duck stance. Till det bättre alltså. Det blir mycket lättare att lägga vikt på innerskidan, dessutom utan att ge konstiga vridkrafter på knäna. Burn out! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Borrdiameter?
Tillbaka
Topp