Borttappade skidor

Rodney

Medlem
Borttappade skidor
Hej alla. Kom hem från Avoriaz i lördags, tyvärr så kom inte mina eller tjejens skidor samtidigt som oss :(
Ringde nyss till ARN och dom visste inte vart dom är.
Sen så verkade dom ovilliga att gå ut med ersättning när man har kommit hem. Är det någon som vet hur det här funkar ?

När vi åkte ner så slarvade SAS bort över 160 kollin, det var folk som inte fick sina skidor / kläder på hela veckan.

Jag har ett par 1080 ca en månad gammla med flång nya bindningar och tjejen köpte jag ett par crossmax till, dom har hon kört på i 12 timmar så man kan nästan säga att dom är helt nya.

Vad göra ?

Borttappade skidor
Får man inte prylarna när man är nere på skidorten så är det bara hyra/köpa prylar och visa upp kvittona sen.
På hemmaplan kan det vara knivigare att få ersättning för försenade prylar. Kommer inte prylarna tillbaka alls så får du göra polisanmälan. Flygbolaget ersätter självrisken på hemförsäkringen/reseförsäkringen.

Borttappade skidor
Bedrövligt inlägg av unge FredrikB (...igen!). Ett litet tips bara. Tänk, skriv, läs igenom, redigera, läs igen, skicka, i nämnd ordning. Om du inte har nåt att säga, låt bli!

Visst Teddo, det stämmer.
förlorat bagage anmäler man det direkt på flygplatsen vid ankomst. För mig har det tagit max 2 dagar, oftast 1, att få grejjorna till bostaden, alternativt hotellet.

Om grejorna är skadade eller helt borta kopplar du in flygbolaget och sen ditt försäkringsbolag, vars nummer du narurligtvis har på dig. Det förutsätter att du har en giltig hem-, eller reseförsäkring förstås.

Det mesta handlar om kommunikation, att tjata och inte ge sig

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp