Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Böter för de som utlöser Laviner!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 617857" data-attributes="member: 74439"><p>Som jag tidigare påpekat verkar det inte vara någon här som faktiskt har brytt sig om att läsa lagförslaget. Om man inte vet hur det är utformat kan man knappast med bibehållen trovärdighet kritisera utformningen av det. Kanske är det precis vad som behövs? Kanske leder det till att fler inser vilka faror som är förenade med lössnöåkning och investerar i en kurs+utrustning. Kanske inte, jag vet inte eftersom jag inte är lika smart som alla andra här som kan döma ut något de inte ens läst.</p><p></p><p> [USER=51492]@snorkel[/USER]; Ja, det kommer förmodligen ha den effekten. Att omkomma under skidåkning en solig vindstilla dag är för de allra flesta, inklusive de med adekvata kunskaper, en väldigt abstrakt tanke och därför inget som har någon större effekt. Att få böter känns mer realistiskt och således något man lägger större vikt vid. Jämför bilkörning, reducerar fartkameror antalet fortkörningar för att folk är rädda för att omkomma i en bilolycka eller för att de inte vill få böter? Vad tror du har störst effekt på rökning, att det står på paketet att du kan dö, eller att man höjer priset avsevärt?</p><p></p><p>Jag tror att förslaget kan visa sig vara mycket positivt för lavinsäkerheten, men det beror som sagt på hur det är utformat. Vilket ingen av er verkar veta...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 617857, member: 74439"] Som jag tidigare påpekat verkar det inte vara någon här som faktiskt har brytt sig om att läsa lagförslaget. Om man inte vet hur det är utformat kan man knappast med bibehållen trovärdighet kritisera utformningen av det. Kanske är det precis vad som behövs? Kanske leder det till att fler inser vilka faror som är förenade med lössnöåkning och investerar i en kurs+utrustning. Kanske inte, jag vet inte eftersom jag inte är lika smart som alla andra här som kan döma ut något de inte ens läst. [USER=51492]@snorkel[/USER]; Ja, det kommer förmodligen ha den effekten. Att omkomma under skidåkning en solig vindstilla dag är för de allra flesta, inklusive de med adekvata kunskaper, en väldigt abstrakt tanke och därför inget som har någon större effekt. Att få böter känns mer realistiskt och således något man lägger större vikt vid. Jämför bilkörning, reducerar fartkameror antalet fortkörningar för att folk är rädda för att omkomma i en bilolycka eller för att de inte vill få böter? Vad tror du har störst effekt på rökning, att det står på paketet att du kan dö, eller att man höjer priset avsevärt? Jag tror att förslaget kan visa sig vara mycket positivt för lavinsäkerheten, men det beror som sagt på hur det är utformat. Vilket ingen av er verkar veta... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Böter för de som utlöser Laviner!?
Tillbaka
Topp