Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Böter för de som utlöser Laviner!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 617958" data-attributes="member: 74439"><p>Om du hade läsa åtminstone lite av det som står skrivet om det här lagförslaget så hade du nog svarat annorlunda...</p><p>Flertalet av de som omkommit i Italien nyligen har inte själva utlöst lavinen i fråga. Tycker du verkligen "de starkaste överlevnad" passar in i en lavinolycka? Hur förklara du ett sådant resonemang för anhöriga till de turister som omkommit på grund av laviner som startat ovanför dem när de varit ute och gått på en vintervandringsväg? Lagförslaget har aldrig syftat till att förbjuda åkning utanför de kontrollerade områdena, snarare att kunna belägga en oansvarig åkare med ansvar för sina handlingar.</p><p>Om detta lagförslag, som för övrigt verkar ha dragits tillbaka, leder till att det finns fler människor utan en aning om att färdas i lavinterräng är väl bara bra? Eller tycker du att laviner är häftigt och hör skidåkning till?</p><p>Men som sagt, du uttalar dig så säkert i dina åsikter att du rimligtvis borde ha ganska torrt på fötterna, som jag redan tidigare i tråden efterfrågade så skulle jag, och säkert många med mig, tycka det vore intressant om du i korthet kunde redogöra för vad som står i lagförslaget. För du har väl läst det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 617958, member: 74439"] Om du hade läsa åtminstone lite av det som står skrivet om det här lagförslaget så hade du nog svarat annorlunda... Flertalet av de som omkommit i Italien nyligen har inte själva utlöst lavinen i fråga. Tycker du verkligen "de starkaste överlevnad" passar in i en lavinolycka? Hur förklara du ett sådant resonemang för anhöriga till de turister som omkommit på grund av laviner som startat ovanför dem när de varit ute och gått på en vintervandringsväg? Lagförslaget har aldrig syftat till att förbjuda åkning utanför de kontrollerade områdena, snarare att kunna belägga en oansvarig åkare med ansvar för sina handlingar. Om detta lagförslag, som för övrigt verkar ha dragits tillbaka, leder till att det finns fler människor utan en aning om att färdas i lavinterräng är väl bara bra? Eller tycker du att laviner är häftigt och hör skidåkning till? Men som sagt, du uttalar dig så säkert i dina åsikter att du rimligtvis borde ha ganska torrt på fötterna, som jag redan tidigare i tråden efterfrågade så skulle jag, och säkert många med mig, tycka det vore intressant om du i korthet kunde redogöra för vad som står i lagförslaget. För du har väl läst det? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Böter för de som utlöser Laviner!?
Tillbaka
Topp