Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Böter för de som utlöser Laviner!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrtur" data-source="post: 619392" data-attributes="member: 45343"><p>Jag ställer mig i skamvrån och erkänner ett skriv/tolknings-fel! </p><p></p><p>..<em>i helgen här i Italien pga snön!</em> -> i helgen efter de kopiösa snömängderna.</p><p></p><p>Som sagt så ville jag aldrig skylla på snön på det sättet!</p><p></p><p></p><p>Senaste nytt från Cortina: 24 årig orsakar en lavin i ett offpist område! Personen i fråga blev tvungen att böta några hundratals euro och fick indraget "skipass".</p><p></p><p>Om vi försöker diskutera detta utifrån olika enskilda fall så kan man ju vända allt till sin egen fördel? Mitt exempel:</p><p></p><p>Två skidåkare åker in i ett tydligt avspärrat område och orsakar en lavin som tyvärr begraver en av dem. Skidåkaren som ej är under lavinen har dock fått en lättare skada och blir tvungen att larma räddningstjänsten. Räddningstjänsten måste nu ta sig in i ett tydligt lavinfarligt område och undsätta båda skidåkarna. Efter genomförd operation med lycklig utgång så kan man ju ställa sig frågan om någon slags böter/straff skulle kunna vara berättigad?</p><p></p><p>I princip kan vi ju diskutera frågan utifrån tusentals scenarier?</p><p></p><p>Jag håller med om att - <strong>förlorarna blir alltså de mer ansvarsfulla åkarna</strong> - som i många andra sammanhang?!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrtur, post: 619392, member: 45343"] Jag ställer mig i skamvrån och erkänner ett skriv/tolknings-fel! ..[i]i helgen här i Italien pga snön![/i] -> i helgen efter de kopiösa snömängderna. Som sagt så ville jag aldrig skylla på snön på det sättet! Senaste nytt från Cortina: 24 årig orsakar en lavin i ett offpist område! Personen i fråga blev tvungen att böta några hundratals euro och fick indraget "skipass". Om vi försöker diskutera detta utifrån olika enskilda fall så kan man ju vända allt till sin egen fördel? Mitt exempel: Två skidåkare åker in i ett tydligt avspärrat område och orsakar en lavin som tyvärr begraver en av dem. Skidåkaren som ej är under lavinen har dock fått en lättare skada och blir tvungen att larma räddningstjänsten. Räddningstjänsten måste nu ta sig in i ett tydligt lavinfarligt område och undsätta båda skidåkarna. Efter genomförd operation med lycklig utgång så kan man ju ställa sig frågan om någon slags böter/straff skulle kunna vara berättigad? I princip kan vi ju diskutera frågan utifrån tusentals scenarier? Jag håller med om att - [b]förlorarna blir alltså de mer ansvarsfulla åkarna[/b] - som i många andra sammanhang?! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Böter för de som utlöser Laviner!?
Tillbaka
Topp