Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bra åkning i Kalifornien?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nicklas_Hansen" data-source="post: 908887" data-attributes="member: 28610"><p>Jag måste bara påpeka att du bor väldigt lång från Tahoe! Mammoth är nog bästa alternativet, även om det också är bra långt bort. Snö mängden i Kalifornien varierar mycket från år till år, men puderdagar skall du nog få! Förra vintern var ju tydligen helt magisk i Mammoth med över 15 meter snö! Mammoth har även ganska kul terräng. Vill du tura, finns det även där oändliga möjligheter i the High Sierras, men du får nog räkna med att börja från vägen och inte i liftsystemet. Det finns ett par väldigt bra guideböcker att köpa på amazon som Backcountry Skiing in California's High Sierra. </p><p></p><p>Med tanke på offpiståkning i systemet, så är det sant att det är straffbart att åka utanför repen, men på andra sidan så kan du räkna med att alla "black diamonds" är opistade och at du där kan köra puder tills det är slut! </p><p></p><p>Om du får chansen att åka skidor rund Lake Tahoe, skulle jag rekommendera Kirkwood och Squaw Valley.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nicklas_Hansen, post: 908887, member: 28610"] Jag måste bara påpeka att du bor väldigt lång från Tahoe! Mammoth är nog bästa alternativet, även om det också är bra långt bort. Snö mängden i Kalifornien varierar mycket från år till år, men puderdagar skall du nog få! Förra vintern var ju tydligen helt magisk i Mammoth med över 15 meter snö! Mammoth har även ganska kul terräng. Vill du tura, finns det även där oändliga möjligheter i the High Sierras, men du får nog räkna med att börja från vägen och inte i liftsystemet. Det finns ett par väldigt bra guideböcker att köpa på amazon som Backcountry Skiing in California's High Sierra. Med tanke på offpiståkning i systemet, så är det sant att det är straffbart att åka utanför repen, men på andra sidan så kan du räkna med att alla "black diamonds" är opistade och at du där kan köra puder tills det är slut! Om du får chansen att åka skidor rund Lake Tahoe, skulle jag rekommendera Kirkwood och Squaw Valley. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bra åkning i Kalifornien?
Tillbaka
Topp