Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bra allroundbräda till kort tjock tjej ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ddandersson" data-source="post: 1094444" data-attributes="member: 147211"><p>Jag har tyvärr inte koll på dambrädor så jag kan inte tipsa om en bra bräda utan att göra lite research först.</p><p>De som tillverkar brädorna är dock väldigt bra på att beskriva vad de är bäst lämpade för. Vare sig det gäller puder, park, pist eller all-round; vilket du verkar vara ute efter. Sen har de också storlekstabeller, vilket du vet! Och det är de du verkar konfunderad över för tillfället :D </p><p></p><p>Kan dock tipsa om att din längd har mindre betydelse. När du hittat en bräda du gillar ska du välja brädlängd främst efter din vikt. Där lär finnas ett par stycken alternativ att välja mellan. En kortare, en längre. Din vikt kanske ligger precis på övre gränsen till ena brädan och undre gränsen till den längre. Då får du fundera om du vill ha en lättare, mer lekfull bräda eller en längre, lite styvare bräda som troligen upplevs mindre sladdrig och trivs bättre i högre hastighet. </p><p>Inte vad du var ute efter precis, men kanske lite vägledning!</p><p>Mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ddandersson, post: 1094444, member: 147211"] Jag har tyvärr inte koll på dambrädor så jag kan inte tipsa om en bra bräda utan att göra lite research först. De som tillverkar brädorna är dock väldigt bra på att beskriva vad de är bäst lämpade för. Vare sig det gäller puder, park, pist eller all-round; vilket du verkar vara ute efter. Sen har de också storlekstabeller, vilket du vet! Och det är de du verkar konfunderad över för tillfället :D Kan dock tipsa om att din längd har mindre betydelse. När du hittat en bräda du gillar ska du välja brädlängd främst efter din vikt. Där lär finnas ett par stycken alternativ att välja mellan. En kortare, en längre. Din vikt kanske ligger precis på övre gränsen till ena brädan och undre gränsen till den längre. Då får du fundera om du vill ha en lättare, mer lekfull bräda eller en längre, lite styvare bräda som troligen upplevs mindre sladdrig och trivs bättre i högre hastighet. Inte vad du var ute efter precis, men kanske lite vägledning! Mvh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bra allroundbräda till kort tjock tjej ?
Tillbaka
Topp