Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bra-att-ha-saker på säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 807420" data-attributes="member: 74439"><p>Mycket har redan sagts, och en hel del fjanterier har även fått ta plats.</p><p>Vis av erfarenheten är det här vad jag packar med mig utöver själva skidprylarna:</p><p></p><p>- <strong>Två grenuttag</strong>, ett räcker sällan då man ofta behöver använda olika saker på olika platser samtidigt, t ex pjäxtork i hallen och laptop i sovrummet. Genom att ta ut hyra för varje uttag kan man tjäna lite ölpengar, dessutom slipper man bjuda "vänner" på krogen.</p><p>- <strong>Mina köksknivar</strong>, de tar jag alltid med mig oavsett vart jag reser och de är enbart mina, vilket vissa får lära sig den hårda vägen!</p><p>- <strong>Osthyvel</strong>, saknas ofta i alperna, förmodligen är det likt socker på popcorn en del utav krigsstraffet.</p><p>- <strong>Badbyxor</strong> som kan dubbla som shorts när man känner ett behov av att trycka ned sörläningar som gnäller över minus tjugo grader.</p><p>- <strong>Innetofflor</strong>, du kan aldrig vara helt säker på att det är en fläck filmjölk på köksgolvet.</p><p>- <strong>Böcker</strong>, att läsa är ett utmärkt alternativ till att behöva vara trevlig och social.</p><p>- <strong>Hemapotek</strong>, man vet aldrig vilka konstiga djungelsjukdomar danskar, holländare och annat exotiskt folk bär med sig.</p><p>- <strong>Snus</strong>, även om man inte snusar själv går det utmärkt att sälja på den svarta marknaden till lokala bergsrävar i utbyte mot det vita guldet.</p><p></p><p>Detta är alltså vad jag använder i baslägret. Sedan finns det massor av "bra att ha" saker som får följa med upp på berget eller in i skidverkstaden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 807420, member: 74439"] Mycket har redan sagts, och en hel del fjanterier har även fått ta plats. Vis av erfarenheten är det här vad jag packar med mig utöver själva skidprylarna: - [b]Två grenuttag[/b], ett räcker sällan då man ofta behöver använda olika saker på olika platser samtidigt, t ex pjäxtork i hallen och laptop i sovrummet. Genom att ta ut hyra för varje uttag kan man tjäna lite ölpengar, dessutom slipper man bjuda "vänner" på krogen. - [b]Mina köksknivar[/b], de tar jag alltid med mig oavsett vart jag reser och de är enbart mina, vilket vissa får lära sig den hårda vägen! - [b]Osthyvel[/b], saknas ofta i alperna, förmodligen är det likt socker på popcorn en del utav krigsstraffet. - [b]Badbyxor[/b] som kan dubbla som shorts när man känner ett behov av att trycka ned sörläningar som gnäller över minus tjugo grader. - [b]Innetofflor[/b], du kan aldrig vara helt säker på att det är en fläck filmjölk på köksgolvet. - [b]Böcker[/b], att läsa är ett utmärkt alternativ till att behöva vara trevlig och social. - [b]Hemapotek[/b], man vet aldrig vilka konstiga djungelsjukdomar danskar, holländare och annat exotiskt folk bär med sig. - [b]Snus[/b], även om man inte snusar själv går det utmärkt att sälja på den svarta marknaden till lokala bergsrävar i utbyte mot det vita guldet. Detta är alltså vad jag använder i baslägret. Sedan finns det massor av "bra att ha" saker som får följa med upp på berget eller in i skidverkstaden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bra-att-ha-saker på säsong
Tillbaka
Topp