Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
bra bergsskidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 580990" data-attributes="member: 13390"><p>Ja, jag vet. Valet är inte helt logiskt kanske. Jag är sugen på att köra Atomic igen och många gillar atlasen. Det är inte heller kombon tiprocker och lite spann som jag uttryckt tveksamhet inför tidigare heller egentligen, utan hybridspann med tillhörande hybridskärning. (aka JJ and friends). Tryckpunkter och omöjlighet att få tryck på kant annat än en kort bit under dojjan gör att dessa skidor går sämre i pist än motsvarande med continous rocker och mer normal skärning. Ett faktum verkligen går stick i stäv med själva grundsyftet med ett dylikt bygge. </p><p></p><p>Det ska bli intressant att testa Atlasen. Jag kan återkomma när jag gjort det. Det enda jag skulle kunna tänka mig att spannet bak hjälper till med är väl lite mer pop i svängreturen. </p><p></p><p>Mitt alternativ var väl egentligen Redeemern från White Dot, men gillar inte att den har så enormt indragen skärning. Sen vet jag inte om Burton-fabriken kan få till bra skidbyggen heller. Ska testa den i Mayrhofen om jag har vägarna förbi i vinter.</p><p></p><p>Körde Kuro + Katana förra året. Försöker få till ett one ski quiver i år med Atlasen. (Plus GS, SL och lite div såklart.).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 580990, member: 13390"] Ja, jag vet. Valet är inte helt logiskt kanske. Jag är sugen på att köra Atomic igen och många gillar atlasen. Det är inte heller kombon tiprocker och lite spann som jag uttryckt tveksamhet inför tidigare heller egentligen, utan hybridspann med tillhörande hybridskärning. (aka JJ and friends). Tryckpunkter och omöjlighet att få tryck på kant annat än en kort bit under dojjan gör att dessa skidor går sämre i pist än motsvarande med continous rocker och mer normal skärning. Ett faktum verkligen går stick i stäv med själva grundsyftet med ett dylikt bygge. Det ska bli intressant att testa Atlasen. Jag kan återkomma när jag gjort det. Det enda jag skulle kunna tänka mig att spannet bak hjälper till med är väl lite mer pop i svängreturen. Mitt alternativ var väl egentligen Redeemern från White Dot, men gillar inte att den har så enormt indragen skärning. Sen vet jag inte om Burton-fabriken kan få till bra skidbyggen heller. Ska testa den i Mayrhofen om jag har vägarna förbi i vinter. Körde Kuro + Katana förra året. Försöker få till ett one ski quiver i år med Atlasen. (Plus GS, SL och lite div såklart.). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
bra bergsskidor!
Tillbaka
Topp