Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
bra bergsskidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ShredTed" data-source="post: 580992" data-attributes="member: 37086"><p>Har igen fått negativa info om breda skidor av "riktiga personer" utöver freeride. Precis som jag känt. T.ex. 116 på ehp känns sannerligen väldigt osmidigt, annat än i puder, hur mycket tillverkarna och de som kör på dem säger så har jag svårt att förstå känslan. Rocker samma sak där... fan vad det ska vara svårt. Sen är jag rätt lättvikt, därför vill jag inte köra på pro rider då de är rätt så stabila o jag gärna vill ha lekglada skidor som även klarar av linjer. då hade ehp passat då dom är rätt lekglada, och jag väldigt lätt = inte så lekglada och lagom för mig. men vad fasen ska man med 116mm midja till egentligen? har kört på 95 som störst o dessa har visserligen givigt mig problem i fart då jag växt ifrån dom men jag har dock inte upplevt en för "smal" känsla och 116 känns som att är det brant står du typ en bit utanför backen. Åsikter..?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ShredTed, post: 580992, member: 37086"] Har igen fått negativa info om breda skidor av "riktiga personer" utöver freeride. Precis som jag känt. T.ex. 116 på ehp känns sannerligen väldigt osmidigt, annat än i puder, hur mycket tillverkarna och de som kör på dem säger så har jag svårt att förstå känslan. Rocker samma sak där... fan vad det ska vara svårt. Sen är jag rätt lättvikt, därför vill jag inte köra på pro rider då de är rätt så stabila o jag gärna vill ha lekglada skidor som även klarar av linjer. då hade ehp passat då dom är rätt lekglada, och jag väldigt lätt = inte så lekglada och lagom för mig. men vad fasen ska man med 116mm midja till egentligen? har kört på 95 som störst o dessa har visserligen givigt mig problem i fart då jag växt ifrån dom men jag har dock inte upplevt en för "smal" känsla och 116 känns som att är det brant står du typ en bit utanför backen. Åsikter..? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
bra bergsskidor!
Tillbaka
Topp