Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bra breda pister i Alperna för 70årsjubilar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1277043" data-attributes="member: 175247"><p>Det jag märker när man åker i skidområden på hög höjd (och åker hela dagen på hög höjd), är att både jag och frun får en del huvudvärk de tre första kvällarna. Har råkat ut för detta ett antal gånger i Zermatt och Pitztal.</p><p>Efter några dagar försvinner problemen.</p><p>Jag vet inte om det beror på syrebrist under dagen, eller om det beror på det stora lufttrycksskillnaderna som man utsätter sig för. Annars har jag inte haft några besvär på hög höjd (förutom otillräcklig kondition).</p><p>Vi tog med oss mina föräldrar på en sommarskidresa till Zermatt en gång, och när vi åkte upp till Klein Matterhorn på över 3.800 möh, så fick min pappa yrselproblem och var tvungen att åka ner till lägre höjd igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1277043, member: 175247"] Det jag märker när man åker i skidområden på hög höjd (och åker hela dagen på hög höjd), är att både jag och frun får en del huvudvärk de tre första kvällarna. Har råkat ut för detta ett antal gånger i Zermatt och Pitztal. Efter några dagar försvinner problemen. Jag vet inte om det beror på syrebrist under dagen, eller om det beror på det stora lufttrycksskillnaderna som man utsätter sig för. Annars har jag inte haft några besvär på hög höjd (förutom otillräcklig kondition). Vi tog med oss mina föräldrar på en sommarskidresa till Zermatt en gång, och när vi åkte upp till Klein Matterhorn på över 3.800 möh, så fick min pappa yrselproblem och var tvungen att åka ner till lägre höjd igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bra breda pister i Alperna för 70årsjubilar?
Tillbaka
Topp