Bra freeride cykel?

Nonill

Ny medlem
Bra freeride cykel?
Hej,

Jag funderar på att köpa en freeride cykel som ska vara extremt kul och man ska kunna göra en del trick m.m med den.
tänkte ett pris på kanske 10 - 15000 kr, om priset är lite högre eller lägre gör det inget.
Nån som har eller vet en cykel som passar in på min beskrivning skriv gärna.
Jag har kollat på en del Kona cyklar, dom verkar schjyssta lr?

MVH Daniel Myrberg

Bra freeride cykel?
Cannondales Gemini är en riktigt nice FR!
Ska du köpa en sån så lönar det sig dock att åka till USA där det är halva priset. Säg att du köper en hoj för 20 lax så har du resan till USA sparad på priset. Själv köpte jag en Cannondale Scalpel 1000 för under $2250 och här hemma går den på 40 tusen.

/T

Bra freeride cykel?
Jag ska sälja min cyclepro sinner som jag köpte förra året. Den går svinbra. de går att köra de mesta med den. Jag tänkte sälja den för 15 000. Den är knappt andvänd. Om du är intresserad.

Bra freeride cykel?
Du kan göra stora fynd genom att köpa begagnat. Köp helst inte Kona, det gör alla andra. En Specialized P.2 kanske skulle passa dig (om du ska ha ny ändå)

Bra freeride cykel?
får du tag i en fräsch begagnad hoj så är det helt klart att föredra, eftersom du får så sjukt mycket sjystare prylar för 15 lax om du köper en beggad hoj.. ska du ha en hårdsvans eller fullgung?

kolla t.ex www.velomag.se och www.frostnet.nu för begagnat.
om du kan tänka dig att köpa hem en hoj från kanada eller usa (billigt om du klarar dig undan feta tull och moms-avgifter) är www.pinkbike.com en rätt het sida.

Bra freeride cykel?
Varför inte höra med Extrembutiken i Åre,har Kona Stinky som hyrcyklar som kanske ska säljas efter säsongen.Ligger runt 20000:- nya.Pris efter skick antar jag.Finns både med mekaniska/hydraliska skivbromsar,och det flesta ramstorlekar.
Se www.extrem.se för telnr.
Samt www.konaworld.com för info.

Bra freeride cykel?
Tja jag har en Kona Stinky Dee-lux -01:a som ska krängas så fort som möjligt.
Hör av dig om du e intresserad. Finns i Stockholm.
Tel:0704-868152

Bra freeride cykel?
Jo, kona är shyssta, men jag tycker att du ska ta o kolla in årets Scott YZ0! Har själv en YZ1 från förra året. fungerar skitfint till freeride o dirt o allt man vill... årets 0:a har så grymt snygg o fet ram, perfekta mått, mekaniska skivbromsar fram och bak o bashguard sitter på vevpartiet. riktigt skön! priset liger strax under 10 000.
rekomenderar den verkligen för kul cykling utan massa jidder. Köp. :)
Hej

Bra freeride cykel?
Jag har en Kona Stinky 03a, cyklad 4 mil, inte en repa eller märke, köpte den i juni 03 för 19900:- på Cykolteket, får inte plats med den i lägenheten (enl. flickvän) Den finns i sthlm och blir din för 15000:-, hydraliska bromsar med STORA skivor! Bvsa.
Hör av dej på 0708-670 620

Bra freeride cykel?
varför emot kona???
kona stuff 04 e asbra.
bra kvalite.
bra gaffel.
väger lite.

kona stuff 04.
Specialized p.2
lr nått bättre beggat.
tja

Bra freeride cykel?
Har själv en Hoss Dee-lux och jag älskar den! Styvare ram får man leta efter för det priset! Fast å andra sidan så är den byggd för lite större åkare och kan väga lite mer... Men vem vill bli stabbad i magen av sin egna cykel efter lite airtime?...

Tillbaka
Topp