Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bra inställningar till just mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sCaz" data-source="post: 585551" data-attributes="member: 92637"><p>Tjo!</p><p></p><p>Brädan är directonal twin och inte true twin, vilket innebär att bindningarna sitter lite längre bak på brädan när dom sitter "i mitten" samt att brädan är formad för att mestadels åka åt ett håll. Du kan hursom åka switch på denna men det kanske inte är det mest parkvänliga om du tänkt åka lika mycket åt båda håll. Vilka vinklar du ska ha på bindningarna är högst individuella. Ska du hoppa och åka mycket åt båda håll är nog duck-stance att föredra. Det vill säga att fötterna pekar åt varsitt håll. Om du inte åkt på ett tag och med tanke på att du har en directional bräda så prova köra +18/+3 i vinklar, det passar mig bra och är en hyffsad standardinställning, du märker ganska fort efter du börjat labba med vinklarna sedan vad som passar dig. Jag är 172cm lång och kör 22"/56cm stancebredd och tycker det är bra.</p><p></p><p>Angående +/- vinklar på bakre foten är det som sagt individuellt och helt beroende på vad du ska göra. Jag sopade sönder mitt knä när jag körde omkull i hög hastighet med +15/-6. Jag tycker även det för mig känns mycket bättre i hög hastighet med framåtvinklat, däremot ser jag fördelar om man vill åka runt i parken och lattja att istället åka med duckstance.</p><p></p><p>Prova dig fram!</p><p></p><p>Mvh</p><p>Peter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sCaz, post: 585551, member: 92637"] Tjo! Brädan är directonal twin och inte true twin, vilket innebär att bindningarna sitter lite längre bak på brädan när dom sitter "i mitten" samt att brädan är formad för att mestadels åka åt ett håll. Du kan hursom åka switch på denna men det kanske inte är det mest parkvänliga om du tänkt åka lika mycket åt båda håll. Vilka vinklar du ska ha på bindningarna är högst individuella. Ska du hoppa och åka mycket åt båda håll är nog duck-stance att föredra. Det vill säga att fötterna pekar åt varsitt håll. Om du inte åkt på ett tag och med tanke på att du har en directional bräda så prova köra +18/+3 i vinklar, det passar mig bra och är en hyffsad standardinställning, du märker ganska fort efter du börjat labba med vinklarna sedan vad som passar dig. Jag är 172cm lång och kör 22"/56cm stancebredd och tycker det är bra. Angående +/- vinklar på bakre foten är det som sagt individuellt och helt beroende på vad du ska göra. Jag sopade sönder mitt knä när jag körde omkull i hög hastighet med +15/-6. Jag tycker även det för mig känns mycket bättre i hög hastighet med framåtvinklat, däremot ser jag fördelar om man vill åka runt i parken och lattja att istället åka med duckstance. Prova dig fram! Mvh Peter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bra inställningar till just mig?
Tillbaka
Topp