Bra jobbat Vemdalen.

MarkusO

Aktiv medlem
Bra jobbat Vemdalen.
Från Vemdalens hemsida:

Säsongspremiär i Vemdalen!
Den tidigaste på tio år.

Nu till helgen den 26-27 oktober blir det säsongsstart i Vemdalen och det är den tidigaste på tio år. Natursnödjupet som mäts på Vemdalsskalet vid Vemdalsskalets Högfjällshotell dvs. 710 möh (Vemdalens officiella mätpunkt) är i skrivande stund 22cm och det snöar fortfarande…...

Det blir nu på lördag och på Vemdalsskalet som premiären sker och det är Mellanliften med tillhörande nedfarten Turisten som öppnar mellan kl. 09.00-15.00.
- Vi kom igång med snötillverkningen tidigt och det har gått enligt planerna, säger Torgny Svensson, skidkoncernen Skistars Anläggningschef i Vemdalen. Fortsätter det kyliga vädret kommer vi även att kunna öppna liftar och nedfarter både i Björnrike och i Klövsjö/Storhogna inom kort.

För längdintresserade finns på Vemdalsskalet 2,5 km (belysning) och 5 km som är preparerade för klassisk åkning, samt i Klövsjö/Storhogna 2.5 km (belyst nere i byn) och 12 km (uppe på fjället) även de preparerade för klassik åkning.

Ska man dit? Natürlich.

Bra jobbat Vemdalen.
Jag hörde att dom redan hadde öppnat en backe. Det var min tjej som sa det, hon bor i Sveg men inte vet ja. Själv sitter man i Strömstad och kliar mig under fötterna :-) (är rätt sugen på att åka nu)

//Magnus

Bra jobbat Vemdalen.
Vad ska man säga... Världsklass!!

Det é ju så att man får en liten tår i ögat...*snyft*
Otur att man drar till Kaprun på en veckas skidåkning....
Vem hade inte velat åka hem till Skalet å bränna lite lagg..?
Tur att man ska jobba i skidskolan på Skalet under vintern...=)

Tillbaka
Topp