Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bra märke på spade och sond?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 349388" data-attributes="member: 64225"><p>Ortovox Proffessional har blivit knäckt i två av varandra oberoende tester, dels av Fri Flyts (Alu versionen) testpanel i vintras dels av Utemagasinets test 2004 (Lexan versionen). Dessutom så ligger årets Professional Alu ca 20% över angiven vikt vilket neutraliserar en av dess fördelar, den andra att den går att göra en skrapa av den.</p><p>Jag kör också på Black Diamond Super Tour, funkat bra det lilla jag övat på den. Längden beror väl lite grann på vilken arbetsställning du vill ha. Titta på statistiken över hur djupt lavinoffren hamnar så kommer du se att i praktiken snackar vi ett sökdjup på 1-1,5 m, något hårddraget.</p><p></p><p>MikeMike, hur fasiken lyckas du gräva med handtaget på Deployen? Kände på den i butik och såg för mitt inre hur naglarna blev blå. Eller kör du på fingerhandskar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 349388, member: 64225"] Ortovox Proffessional har blivit knäckt i två av varandra oberoende tester, dels av Fri Flyts (Alu versionen) testpanel i vintras dels av Utemagasinets test 2004 (Lexan versionen). Dessutom så ligger årets Professional Alu ca 20% över angiven vikt vilket neutraliserar en av dess fördelar, den andra att den går att göra en skrapa av den. Jag kör också på Black Diamond Super Tour, funkat bra det lilla jag övat på den. Längden beror väl lite grann på vilken arbetsställning du vill ha. Titta på statistiken över hur djupt lavinoffren hamnar så kommer du se att i praktiken snackar vi ett sökdjup på 1-1,5 m, något hårddraget. MikeMike, hur fasiken lyckas du gräva med handtaget på Deployen? Kände på den i butik och såg för mitt inre hur naglarna blev blå. Eller kör du på fingerhandskar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Bra märke på spade och sond?
Tillbaka
Topp