Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bra offpistlagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 25369" data-attributes="member: 13390"><p>Helt objektivt så tror jag faktiskt att Pocket är ett jäkligt bra alternativ. Man kan inte, som en del gör, kategoriskt kritisera den skidan. Har man inte åkt så mycket på bredare grejer + väger under 70-75kg, så är den faktiskt en fenomenal väg in i bredlaggsvärlden. Flyter gudomligt och är fantastiskt lättåkt. "Åkglädje" är ett passande adjektiv i sammanhanget. Mjuk - ja, men man kan ju inte få allt. Klart att den fladdrar lite i brättet om man drar på över lite pucklar och skitsnö, men det kan man leva med. G4 och till viss del V-pro är så klart fartstabilare men också bra mycket brytigare när det är mjukt. Inte alls samma surfkänsla i orörd lössnö.</p><p></p><p>Jag har kört Pocket i två säsonger nu och känner att det är dags att gå vidare till styvare saker. Men hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte vara annat än helnöjd med det som de skidorna gett mig. Antagligen kommer jag under vintern vid otaliga tillfällen sakna denna sorglösa skida. Surfet. Flytet. Känslan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 25369, member: 13390"] Helt objektivt så tror jag faktiskt att Pocket är ett jäkligt bra alternativ. Man kan inte, som en del gör, kategoriskt kritisera den skidan. Har man inte åkt så mycket på bredare grejer + väger under 70-75kg, så är den faktiskt en fenomenal väg in i bredlaggsvärlden. Flyter gudomligt och är fantastiskt lättåkt. "Åkglädje" är ett passande adjektiv i sammanhanget. Mjuk - ja, men man kan ju inte få allt. Klart att den fladdrar lite i brättet om man drar på över lite pucklar och skitsnö, men det kan man leva med. G4 och till viss del V-pro är så klart fartstabilare men också bra mycket brytigare när det är mjukt. Inte alls samma surfkänsla i orörd lössnö. Jag har kört Pocket i två säsonger nu och känner att det är dags att gå vidare till styvare saker. Men hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte vara annat än helnöjd med det som de skidorna gett mig. Antagligen kommer jag under vintern vid otaliga tillfällen sakna denna sorglösa skida. Surfet. Flytet. Känslan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Bra offpistlagg?
Tillbaka
Topp