Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Bra plats for skitouring april/maj?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 604992" data-attributes="member: 40931"><p>Jag har inte varit i lyngen men norge generellt är fantastiskt fint att tura i. Dock är vädret jävligt instabilt. Dvs man får väl räkna med ett par halvdagar sol av 4-6 dagar. Det är grymt svårt att välja mellan dessa två.</p><p></p><p>I cham skulle jag tro att ni har lite bättre chans till förhållandevis soligt väder under denna period. Men ni har också garanterat mycket folk, men hyr ni en BRA guide kommer han visa er fantastiska saker.</p><p></p><p>I norge kommer ni få en större känsla av frihet eftersom ni knappt kommer träffa på några andra i berget. iallafall inte alls på samma sätt som i chamonix.</p><p></p><p>Svårt att säga som sagt =) Båda ställena är fantastiska, och ger stora upplevelser, men hade jag inte varit någon gång varken i norge eller cham hade jag valt att uppleva cham som ligger mig varmt om hjärtat.</p><p></p><p>Annars kanske ni ska spana på La Grave med guide om ni vill uppleva liknande åkning som chamonix fast med mycket mindre folk.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Fredrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 604992, member: 40931"] Jag har inte varit i lyngen men norge generellt är fantastiskt fint att tura i. Dock är vädret jävligt instabilt. Dvs man får väl räkna med ett par halvdagar sol av 4-6 dagar. Det är grymt svårt att välja mellan dessa två. I cham skulle jag tro att ni har lite bättre chans till förhållandevis soligt väder under denna period. Men ni har också garanterat mycket folk, men hyr ni en BRA guide kommer han visa er fantastiska saker. I norge kommer ni få en större känsla av frihet eftersom ni knappt kommer träffa på några andra i berget. iallafall inte alls på samma sätt som i chamonix. Svårt att säga som sagt =) Båda ställena är fantastiska, och ger stora upplevelser, men hade jag inte varit någon gång varken i norge eller cham hade jag valt att uppleva cham som ligger mig varmt om hjärtat. Annars kanske ni ska spana på La Grave med guide om ni vill uppleva liknande åkning som chamonix fast med mycket mindre folk. Mvh Fredrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Bra plats for skitouring april/maj?
Tillbaka
Topp