Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Bra, prisvärt mellanlager
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1064755" data-attributes="member: 59831"><p>Fattar inte heller hur man inte dör av alla dessa kläder som folk drar på sig. I mitt tycke finns det många bra mellanlager, men bara ett som jag provat som alltid funkar bäst. Woolpower Crewneck 200 (Eller zip turtleneck). </p><p>Det är ju egentligen ett första lager, men funkar lika bra som mellanlager. Kostar ca 600 kr. </p><p></p><p>Är det riktigt kallt har jag något merinounderställ+crewneck200+t-shirt+skaljacka. Är det varmare än 5-10minus kör jag enbart underställ (eller woolpower)+tshirt+skal. Fördelen med ett mellanlager som woolpowers 200 är ju att du kan köra det som lager 1 utan att det känns jobbigt, sen kan du dra på den över ditt vanliga underställ även om de blivit lite svettigt då ullen värmer även fast de är blött (Till skillnad från äcklig syntet och dun). </p><p></p><p>Självklart kan underställ plus dunjacka eller primaloftjacka+skal vara najs om du ska stå stilla och åka mycket lift, men annars förstår jag inte hur folk kan vilja svettas så mycket, när man kan känns sig precis lagom varm. Sen är ju en buff i merino ett av de bästa plagg man kan ha förutom crewneck 200.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1064755, member: 59831"] Fattar inte heller hur man inte dör av alla dessa kläder som folk drar på sig. I mitt tycke finns det många bra mellanlager, men bara ett som jag provat som alltid funkar bäst. Woolpower Crewneck 200 (Eller zip turtleneck). Det är ju egentligen ett första lager, men funkar lika bra som mellanlager. Kostar ca 600 kr. Är det riktigt kallt har jag något merinounderställ+crewneck200+t-shirt+skaljacka. Är det varmare än 5-10minus kör jag enbart underställ (eller woolpower)+tshirt+skal. Fördelen med ett mellanlager som woolpowers 200 är ju att du kan köra det som lager 1 utan att det känns jobbigt, sen kan du dra på den över ditt vanliga underställ även om de blivit lite svettigt då ullen värmer även fast de är blött (Till skillnad från äcklig syntet och dun). Självklart kan underställ plus dunjacka eller primaloftjacka+skal vara najs om du ska stå stilla och åka mycket lift, men annars förstår jag inte hur folk kan vilja svettas så mycket, när man kan känns sig precis lagom varm. Sen är ju en buff i merino ett av de bästa plagg man kan ha förutom crewneck 200. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Bra, prisvärt mellanlager
Tillbaka
Topp