Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bra processor för HD?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OlaMelin" data-source="post: 579446" data-attributes="member: 32561"><p>Ett enkelt svar på din fråga är; ja, det spelar roll. Men det är inte bara processorn som spelar roll. Därför tror jag att du får specificera dig lite. </p><p></p><p>Är det laptop eller stationär dator? Mac eller PC? Jag ser att någon här ovan har varit inne på Intels i7:a. Visst, du får en bra dator men det kanske är mycket pengar? Jag kan tänka mig att absoluta minimum för hyffsad HD-redigering (näsan vid vattenytan - ibland över, ibland under) ligger vid en dualcore E5200, 2GB RAM, skapligt snabb 7200 rpm disk. </p><p></p><p>Du kan redigera HD på ganska rackliga maskiner men för att för att få ut maximalt av redigeringen och slippa lagg och utan att slita dig i håret krävs det en del. </p><p></p><p>Några punkter du kan tänka på:</p><p>- Köp så snabb CPU som du har råd med.</p><p>- Minst 4 GB. RAM är billigt.</p><p>- bra moderkort och bra nätagg. Stabilitet har hög prio vid redigering.</p><p>(+ eventuellt köp ett billigt, passivt kylt grafikkort)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OlaMelin, post: 579446, member: 32561"] Ett enkelt svar på din fråga är; ja, det spelar roll. Men det är inte bara processorn som spelar roll. Därför tror jag att du får specificera dig lite. Är det laptop eller stationär dator? Mac eller PC? Jag ser att någon här ovan har varit inne på Intels i7:a. Visst, du får en bra dator men det kanske är mycket pengar? Jag kan tänka mig att absoluta minimum för hyffsad HD-redigering (näsan vid vattenytan - ibland över, ibland under) ligger vid en dualcore E5200, 2GB RAM, skapligt snabb 7200 rpm disk. Du kan redigera HD på ganska rackliga maskiner men för att för att få ut maximalt av redigeringen och slippa lagg och utan att slita dig i håret krävs det en del. Några punkter du kan tänka på: - Köp så snabb CPU som du har råd med. - Minst 4 GB. RAM är billigt. - bra moderkort och bra nätagg. Stabilitet har hög prio vid redigering. (+ eventuellt köp ett billigt, passivt kylt grafikkort) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bra processor för HD?
Tillbaka
Topp