Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bra skidåkning efter jul?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 816754" data-attributes="member: 13863"><p><em>Edit: </em>Jag gillar verkligen skidåkning i norra Sverige (läs norr om Åre) men tycker inte det är en god rekommendation kring nyår om man vill ha en allsidig åkning både i pist och opist. Främsta skälet är att det är väldigt mörkt och att solen knappt orkar sig upp över fjälltopparna. Från mitten av februari och framåt är det däremot en helt annan sak. </p><p></p><p>Vet jag vad jag snackar om då? <em>:Edit</em></p><p></p><p>Riksgränsen, Björkliden, Abisko, Kebnekaise, Dundret, Storklinten, Ormberget, Måttsund är väl vad jag avverkat alpint i Norrbotten. Sen har jag tillbringat 10 månader i Boden om det räknas ... Faktum är att jag aldrig åkt alpint i Tärnaby/Hemavan däremot har jag varit där och kört en hel del längd! Men för all del, upplys mig om hur många timmars dagsljus man har i Gällivare i början av januari. </p><p></p><p>Om vi nu ska vara petiga så ligger Funäsdalen i Norrland ...</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Kom på att jag varit i Kåbdalis oxå, men bara på sommaren ... DS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 816754, member: 13863"] [i]Edit: [/i]Jag gillar verkligen skidåkning i norra Sverige (läs norr om Åre) men tycker inte det är en god rekommendation kring nyår om man vill ha en allsidig åkning både i pist och opist. Främsta skälet är att det är väldigt mörkt och att solen knappt orkar sig upp över fjälltopparna. Från mitten av februari och framåt är det däremot en helt annan sak. Vet jag vad jag snackar om då? [i]:Edit[/i] Riksgränsen, Björkliden, Abisko, Kebnekaise, Dundret, Storklinten, Ormberget, Måttsund är väl vad jag avverkat alpint i Norrbotten. Sen har jag tillbringat 10 månader i Boden om det räknas ... Faktum är att jag aldrig åkt alpint i Tärnaby/Hemavan däremot har jag varit där och kört en hel del längd! Men för all del, upplys mig om hur många timmars dagsljus man har i Gällivare i början av januari. Om vi nu ska vara petiga så ligger Funäsdalen i Norrland ... /MM PS! Kom på att jag varit i Kåbdalis oxå, men bara på sommaren ... DS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bra skidåkning efter jul?
Tillbaka
Topp