Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bra skidort!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1052965" data-attributes="member: 83225"><p>Det beror ju helt på hur man ser på saken. Är man hardcore freerider som dessutom vill ha tokfest på kvällarna skulle jag nog välja nåt annat. Vi brukar åka mycket i Ramis men ibland lägger vi in en variation med Tänndalen eller Funäsdalen. Är man i området tycker jag verkligen att Tänndalen är värt ett besök (kanske inte just nu eftersom de iaf över nyår hade katastrofala snöförhållanden). Om inte annat finns en grymt trevlig lunchrestaurang i Buskvallen Inn. Åkningen är ganska utspridd så man får transportera sig ganska mycket diagonalt men det finns också väldigt mycket olika pister att välja mellan och vi har aldrig upplevt några direkta köer. Vill man däremot köra stenhårda pister med betydligt större fallhöjd skull ejag köra Funäsdalen några mil bort. Vill man istället ha mycket snö och rolig skogsåkning skulle jag dessutom köra de extra milen till Ramis. Men som sagt, tillbringar man en längre tid i området och har bil så är Tänndalen klart värt ett besök. Jag skulle kanske dock inte välja det som bas för en vecka i fjällen för ett gäng freeriders. Har man kids osv så skulle jag nog nästan hellre välja Tänndalen än Ramis, mest pga av liftköerna i Ramis på högsäsongsveckorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1052965, member: 83225"] Det beror ju helt på hur man ser på saken. Är man hardcore freerider som dessutom vill ha tokfest på kvällarna skulle jag nog välja nåt annat. Vi brukar åka mycket i Ramis men ibland lägger vi in en variation med Tänndalen eller Funäsdalen. Är man i området tycker jag verkligen att Tänndalen är värt ett besök (kanske inte just nu eftersom de iaf över nyår hade katastrofala snöförhållanden). Om inte annat finns en grymt trevlig lunchrestaurang i Buskvallen Inn. Åkningen är ganska utspridd så man får transportera sig ganska mycket diagonalt men det finns också väldigt mycket olika pister att välja mellan och vi har aldrig upplevt några direkta köer. Vill man däremot köra stenhårda pister med betydligt större fallhöjd skull ejag köra Funäsdalen några mil bort. Vill man istället ha mycket snö och rolig skogsåkning skulle jag dessutom köra de extra milen till Ramis. Men som sagt, tillbringar man en längre tid i området och har bil så är Tänndalen klart värt ett besök. Jag skulle kanske dock inte välja det som bas för en vecka i fjällen för ett gäng freeriders. Har man kids osv så skulle jag nog nästan hellre välja Tänndalen än Ramis, mest pga av liftköerna i Ramis på högsäsongsveckorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Bra skidort!
Tillbaka
Topp