Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1195291" data-attributes="member: 11566"><p>När det gäller skidlärare även med UCPA är att man kan få väldigt mycket mer tillbaka om man är nyfiken och frågvis och "hjälper" läraren att pusha på..... men det är klart att det blir alltid svårare att få det där lilla extra om man är en i en grupp. Väljer du att köra privatlektioner med en egen instruktör så tror jag lite beroende på ort samt på dig och hur du vill lägga upp det att du kan komma väldigt långt med halvdagar, att bara köra teknikträning hela dagarna kan bli rätt så segt och kan lätt "funka upp" hjärnan och motoriken......</p><p></p><p>Ett annat alternativ som jag tror kan ge väldigt mycket i teknik men framförallt förståelse är att börja steg-utbildingarna för att bli skidlärare, såväl SLAO som Friluftsfrämjandet kör flera steg ett varje år vid olika tillfällen.</p><p></p><p>bon ski!</p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1195291, member: 11566"] När det gäller skidlärare även med UCPA är att man kan få väldigt mycket mer tillbaka om man är nyfiken och frågvis och "hjälper" läraren att pusha på..... men det är klart att det blir alltid svårare att få det där lilla extra om man är en i en grupp. Väljer du att köra privatlektioner med en egen instruktör så tror jag lite beroende på ort samt på dig och hur du vill lägga upp det att du kan komma väldigt långt med halvdagar, att bara köra teknikträning hela dagarna kan bli rätt så segt och kan lätt "funka upp" hjärnan och motoriken...... Ett annat alternativ som jag tror kan ge väldigt mycket i teknik men framförallt förståelse är att börja steg-utbildingarna för att bli skidlärare, såväl SLAO som Friluftsfrämjandet kör flera steg ett varje år vid olika tillfällen. bon ski! /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Tillbaka
Topp