Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jonasqvitslund" data-source="post: 1196039" data-attributes="member: 135421"><p>Jag förstår din förvirring. Till viss del kan man förstå bokningspersonen men samtidigt kanske att alla som sitter i en sådan position borde få utbildning i hur det ser ut och vilka krav som finns. Det som ska tilläggas är att i en svensk skidskola är det väldigt tydligt med att kunden står i fokus och det är det som kunden vill göra med sin lektionstid som bestämmer fokus. Så bara man bokar en lektion så kommer instrukören att titta på din åkning och lyssna in dina önskemål. Det som kan krocka är väl om man får en instruktör som inte är utbildad till att lära ut på den nivån som man själv är på, eller strävar mot. Det är en intern fördelning som jag nämnt tidigare, men som sällan kommuniceras utåt. Självklart, som inom alla andra företag, så finns det en spridning i kompetens inom företaget och bland instruktörerna. Vissa kan allt på alla nivåer, vissa kan pist, vissa kan park, vissa har en fin teknik för offpist etc. </p><p></p><p>Tyvärr så förekom det inte så mycket tid till att synas i backarna utöver lektionstid. Min närmsta chef vågade dock ta egna beslut och släppte ofta ut oss instruktörer som var sysslolösa på någon form av uppdrag att synas och träffa potentiella kunder. Detta var i Duved och där fanns dåtidens bästa skidskolechef. Men det kändes alltid på något sätt som att vi gick emot företaget eftersom våra kollegor på övriga platser i Åre inte fick göra samma sak, de fick skotta snö och annat "inspirerande" när det var arbetsbrist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jonasqvitslund, post: 1196039, member: 135421"] Jag förstår din förvirring. Till viss del kan man förstå bokningspersonen men samtidigt kanske att alla som sitter i en sådan position borde få utbildning i hur det ser ut och vilka krav som finns. Det som ska tilläggas är att i en svensk skidskola är det väldigt tydligt med att kunden står i fokus och det är det som kunden vill göra med sin lektionstid som bestämmer fokus. Så bara man bokar en lektion så kommer instrukören att titta på din åkning och lyssna in dina önskemål. Det som kan krocka är väl om man får en instruktör som inte är utbildad till att lära ut på den nivån som man själv är på, eller strävar mot. Det är en intern fördelning som jag nämnt tidigare, men som sällan kommuniceras utåt. Självklart, som inom alla andra företag, så finns det en spridning i kompetens inom företaget och bland instruktörerna. Vissa kan allt på alla nivåer, vissa kan pist, vissa kan park, vissa har en fin teknik för offpist etc. Tyvärr så förekom det inte så mycket tid till att synas i backarna utöver lektionstid. Min närmsta chef vågade dock ta egna beslut och släppte ofta ut oss instruktörer som var sysslolösa på någon form av uppdrag att synas och träffa potentiella kunder. Detta var i Duved och där fanns dåtidens bästa skidskolechef. Men det kändes alltid på något sätt som att vi gick emot företaget eftersom våra kollegor på övriga platser i Åre inte fick göra samma sak, de fick skotta snö och annat "inspirerande" när det var arbetsbrist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Tillbaka
Topp