Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1196750" data-attributes="member: 83225"><p>Det här är en så märklig diskussion generellt. 1. Vad bryr jag mig om vad min skidlärare kan göra för svängar själv? Det är väl för mig fullständigt irrelevant? Det viktiga är ju vad läraren kan lära mig, inte vad denne kan. 2. Ni pratar ju om varandra fullständigt. När [USER=166159]@Race[/USER] pratar om Slalombacken i Åre så kommer det filmer på mjuka röda pister. Visst [USER=152211]@skiexperience[/USER] film kan vara från en svart pist (jag är inte helt hundra på vilken av nordbackarna det där är) men den är ju så kort att tom jag kunde ta mig nerför den på skär för 10 år sen (när jag var en ganska dålig skidåkare dessutom) Självklart har åkaren på filmen en helt annan dynamik och kraft i sin åkning och åker betydligt snyggare än jag skulle göra ens idag. Vi snackar också om filmer på åkare på 165cm slalomskidor med radier på kanske 12-14m. Sannolikheten att någon ens på dylika skidor håller rena skär och fartkontroll nerför hela slalombacken i Åre känner jag mig dock ganska osäker på. 3. Varför är alla så besatta av just skärande sväng som nån slags kvalitetsstämpel? Var Trevor Petersen en kass skidåkare eftersom han antagligen aldrig hade åkt på skärande sväng över huvud taget? </p><p></p><p>Om målet är att få fler vuxna (av typen som hänger här) att vilja lägga tid och pengar på skidskola så skulle jag säga att puckelträning eller annan träning som gör att man är mer redo när väl monsterdumpet kommer är klart mer relevant. Många här lägger ju mycket tid och pengar på att jaga puder. Antalet gånger man får träna på det är dock begränsade så den som hittar bra och effektiva sätt att tträna upp den tekniken, utan pudertillgång, kommer få mycket kunder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1196750, member: 83225"] Det här är en så märklig diskussion generellt. 1. Vad bryr jag mig om vad min skidlärare kan göra för svängar själv? Det är väl för mig fullständigt irrelevant? Det viktiga är ju vad läraren kan lära mig, inte vad denne kan. 2. Ni pratar ju om varandra fullständigt. När [USER=166159]@Race[/USER] pratar om Slalombacken i Åre så kommer det filmer på mjuka röda pister. Visst [USER=152211]@skiexperience[/USER] film kan vara från en svart pist (jag är inte helt hundra på vilken av nordbackarna det där är) men den är ju så kort att tom jag kunde ta mig nerför den på skär för 10 år sen (när jag var en ganska dålig skidåkare dessutom) Självklart har åkaren på filmen en helt annan dynamik och kraft i sin åkning och åker betydligt snyggare än jag skulle göra ens idag. Vi snackar också om filmer på åkare på 165cm slalomskidor med radier på kanske 12-14m. Sannolikheten att någon ens på dylika skidor håller rena skär och fartkontroll nerför hela slalombacken i Åre känner jag mig dock ganska osäker på. 3. Varför är alla så besatta av just skärande sväng som nån slags kvalitetsstämpel? Var Trevor Petersen en kass skidåkare eftersom han antagligen aldrig hade åkt på skärande sväng över huvud taget? Om målet är att få fler vuxna (av typen som hänger här) att vilja lägga tid och pengar på skidskola så skulle jag säga att puckelträning eller annan träning som gör att man är mer redo när väl monsterdumpet kommer är klart mer relevant. Många här lägger ju mycket tid och pengar på att jaga puder. Antalet gånger man får träna på det är dock begränsade så den som hittar bra och effektiva sätt att tträna upp den tekniken, utan pudertillgång, kommer få mycket kunder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Tillbaka
Topp