Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1196913" data-attributes="member: 11566"><p>Så är det och det blir lite av ett moment 22, det finns kanske inte tillräckligt med instruktörer på tillräckligt hög nivå samtidigt som det kanske inte finns tillräckligt med kunder som efterfrågar detta.....</p><p></p><p>Ett litet problem är att för att bli medveten om sin förbättringspotential måste man ju åka med en skidlärare som kan analysera osv. och sedan lägga upp en bra plan/taktik och att sedan ändra sin sedan länge invanda skidmotorik tar tid (jag fick exempelvis lägga sjukt mycket tid på att lära mig ploga på rätt sätt.......) och då börjar det mycket riktigt kosta pengar.</p><p></p><p>Samtidigt så har vi i Sverige lite som nationalsport "själv är bäste dräng" och om man bara åker skidor en till två veckor per år så är frågan om man vill lägga sin semester på att var med på ett träningsläger......</p><p></p><p></p><p></p><p>Jag är absolut inte för "skidskoleplikt" om någon skulle tro det och svensk skidskola är som sagt dålig på att marknadsföra sig och har svårt att ta fram en tillräckligt lockande produkt för men det är samtidigt lite av ett moment 22 som jag nämnt ovan.</p><p></p><p></p><p>Bon ski</p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1196913, member: 11566"] Så är det och det blir lite av ett moment 22, det finns kanske inte tillräckligt med instruktörer på tillräckligt hög nivå samtidigt som det kanske inte finns tillräckligt med kunder som efterfrågar detta..... Ett litet problem är att för att bli medveten om sin förbättringspotential måste man ju åka med en skidlärare som kan analysera osv. och sedan lägga upp en bra plan/taktik och att sedan ändra sin sedan länge invanda skidmotorik tar tid (jag fick exempelvis lägga sjukt mycket tid på att lära mig ploga på rätt sätt.......) och då börjar det mycket riktigt kosta pengar. Samtidigt så har vi i Sverige lite som nationalsport "själv är bäste dräng" och om man bara åker skidor en till två veckor per år så är frågan om man vill lägga sin semester på att var med på ett träningsläger...... Jag är absolut inte för "skidskoleplikt" om någon skulle tro det och svensk skidskola är som sagt dålig på att marknadsföra sig och har svårt att ta fram en tillräckligt lockande produkt för men det är samtidigt lite av ett moment 22 som jag nämnt ovan. Bon ski /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Tillbaka
Topp