Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_P76" data-source="post: 1196915" data-attributes="member: 136658"><p>Lol. Så nu är det ha kul i backen vi diskuterar? All tid på snö är kul. Jag åker till massa små backar bara för att stå på snö pga det är kul. Kan ju nästan ha lika kul i Romme/Branäs som i Åre eller Kicking Horse. Beror ju ofta på sällskapet. Eller vad man hittar på. </p><p></p><p>Trodde diskussionen rörde skidlärare och skidskola för att utvecklas, men kanske titeln är missvisande. </p><p></p><p>Och jag tror fortfarande att man kan utvecklas med skidlärare oavsett om man tycker sig vara på "expert" nivå. Som sagt gäller hitta rätt skidlärare. Men visst är ens polare proffs eller skidlärare så behöver man ju sannolikt inte ta skidlärare lektioner. </p><p></p><p>Men ja, alla kanske inte prioriterar lika. Enda jag vet är att det är svinkul å åka, jag lär mig massor med att åka med de som är bättre, skidlärare, bergsguider och proffs de ger jäkligt klockrena tips direkt. Tips som skulle ta mig veckor att komma på eller några år att lära mig bort från fel inlärt mönster. Nu åtgärdas det ofta direkt. Med tipsen får jag roligare på berget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_P76, post: 1196915, member: 136658"] Lol. Så nu är det ha kul i backen vi diskuterar? All tid på snö är kul. Jag åker till massa små backar bara för att stå på snö pga det är kul. Kan ju nästan ha lika kul i Romme/Branäs som i Åre eller Kicking Horse. Beror ju ofta på sällskapet. Eller vad man hittar på. Trodde diskussionen rörde skidlärare och skidskola för att utvecklas, men kanske titeln är missvisande. Och jag tror fortfarande att man kan utvecklas med skidlärare oavsett om man tycker sig vara på "expert" nivå. Som sagt gäller hitta rätt skidlärare. Men visst är ens polare proffs eller skidlärare så behöver man ju sannolikt inte ta skidlärare lektioner. Men ja, alla kanske inte prioriterar lika. Enda jag vet är att det är svinkul å åka, jag lär mig massor med att åka med de som är bättre, skidlärare, bergsguider och proffs de ger jäkligt klockrena tips direkt. Tips som skulle ta mig veckor att komma på eller några år att lära mig bort från fel inlärt mönster. Nu åtgärdas det ofta direkt. Med tipsen får jag roligare på berget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
bra skidskola för vuxna?
Tillbaka
Topp