Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
bräd val!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nordgren" data-source="post: 92162" data-attributes="member: 44831"><p>Jag kör på en Burton Floater (föregångaren till canyon) och den är kanon. Helt gudomlig i offpist och även riktigt bra i pist och hopp. Bra skär och ganska snabb kant till kant. Ganska skön styvhet om man vill köra ordentligt allround, stabil som fan i höga farten och går även att jibba lite smått med om man har vilja, men den är väll egentligen aningen för styv för det. Men styvheten behöver man ju i farter. </p><p>Grym kvalite i dom!! Svår som fan att köra sönder.</p><p></p><p>Jag har faktiskt inget negativt att säga om dem, jag vill ha en aningen styvare bräda än min nuvarande så jag funderar i år på att byta upp mig till en Baron ES, (jag väger 98kg). Men väger man lite mindre och inte kör stenhårt så funkar canyonen grymt.</p><p></p><p>Har man stora fötter (44 och upp eller så) så är dessa breda brädor det ända valet. Annars kan man kolla efter andra brädor, tex custom, då en för bred bräda blir lite bökig annars.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nordgren, post: 92162, member: 44831"] Jag kör på en Burton Floater (föregångaren till canyon) och den är kanon. Helt gudomlig i offpist och även riktigt bra i pist och hopp. Bra skär och ganska snabb kant till kant. Ganska skön styvhet om man vill köra ordentligt allround, stabil som fan i höga farten och går även att jibba lite smått med om man har vilja, men den är väll egentligen aningen för styv för det. Men styvheten behöver man ju i farter. Grym kvalite i dom!! Svår som fan att köra sönder. Jag har faktiskt inget negativt att säga om dem, jag vill ha en aningen styvare bräda än min nuvarande så jag funderar i år på att byta upp mig till en Baron ES, (jag väger 98kg). Men väger man lite mindre och inte kör stenhårt så funkar canyonen grymt. Har man stora fötter (44 och upp eller så) så är dessa breda brädor det ända valet. Annars kan man kolla efter andra brädor, tex custom, då en för bred bräda blir lite bökig annars. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
bräd val!
Tillbaka
Topp