Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för beginners!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BalanceBoy" data-source="post: 91613" data-attributes="member: 29813"><p>Tjena,</p><p></p><p>Du är ganska lång, du verkar även vara inne på ganska långa brädor. Om du har tänkt att bli en jibber eller pistnötare ska du välja snäppet kortare bräda kanske runt 157 eller så. Men om du redan nu har planer på att ge dig ut i offpisten så är det nog rätt längd.</p><p></p><p>Om du inte stått på en bräda förut är mitt förslag att du lånar en gammal kort bräda för att lära dig grunderna, en längre bräda är jobbigare att komma runt på. Det är inget kul om brädan är ute och åker med dig istället för tvärtom. Sedan ska du gå direkt på en Canyon, skippa Clash. När du lärt dig trycka ifrån lite i svängarna och vid eventuella kickers kommer du tycka att den är för vek tror jag.</p><p></p><p></p><p>Men din grundtanke med allroundbräda från ett bra märke är riktig. Vag gäller bindingarna så är inte Flow någon personlig favorit. Har du sett att Burton har gjort en nytt tåspänne som griper tag runt nosen på skon och inte på ovansidan? Verkar grymt bra. Annars kan du kasta ett öga på Drake, dom gör också bra bindningar </p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BalanceBoy, post: 91613, member: 29813"] Tjena, Du är ganska lång, du verkar även vara inne på ganska långa brädor. Om du har tänkt att bli en jibber eller pistnötare ska du välja snäppet kortare bräda kanske runt 157 eller så. Men om du redan nu har planer på att ge dig ut i offpisten så är det nog rätt längd. Om du inte stått på en bräda förut är mitt förslag att du lånar en gammal kort bräda för att lära dig grunderna, en längre bräda är jobbigare att komma runt på. Det är inget kul om brädan är ute och åker med dig istället för tvärtom. Sedan ska du gå direkt på en Canyon, skippa Clash. När du lärt dig trycka ifrån lite i svängarna och vid eventuella kickers kommer du tycka att den är för vek tror jag. Men din grundtanke med allroundbräda från ett bra märke är riktig. Vag gäller bindingarna så är inte Flow någon personlig favorit. Har du sett att Burton har gjort en nytt tåspänne som griper tag runt nosen på skon och inte på ovansidan? Verkar grymt bra. Annars kan du kasta ett öga på Drake, dom gör också bra bindningar Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för beginners!
Tillbaka
Topp