Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för en medelduktig 16åring!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kung_Petter" data-source="post: 248945" data-attributes="member: 70224"><p>Ska kolla upp lite mer fakta om alian brädan. Har blivit sugen på att köpa en beggad bräda så jag kollar runt lite. Nämn 5 brädor som skulle passa mig så blir det lättare att titta efter en begagnad. Custm X skrev att jag skulle ta en bräda med längden 162cm, men om det blir en beggad så kanske det blir en 158 eller nåt. Känns det stor skillnad i åkningen när det skiljer typ 5cm i längd på brädan? Den jag körde på förra året var 145 så jag borde ju känna ett stort lyft i vilket fall som helst! Jag letar efter en bräda med lite kraftigare flex än medium och bör jag då ha bindningar som matchar det eller blir det bra med både hårda eler mjuka bindningar?</p><p></p><p>Kan dessa bindningarna vara något? Hittade ett par för 600 spänn vilket låter sjysst.</p><p></p><p><a href="http://www.tactics.com/salomon/spx-44-superstar-snowboard-bindings-06-closeout" target="_blank">http://www.tactics.com/salomon/spx-44-superstar-snowboard-bindings-06-closeout</a></p><p></p><p>Vilken storlek bör jag ha på bindningar när jag har 45 i sko stl? Gör det stor skillnad med storleken? Var mäter man midjebredden? i mitten på brädan eller där man sätter bindningarna?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kung_Petter, post: 248945, member: 70224"] Ska kolla upp lite mer fakta om alian brädan. Har blivit sugen på att köpa en beggad bräda så jag kollar runt lite. Nämn 5 brädor som skulle passa mig så blir det lättare att titta efter en begagnad. Custm X skrev att jag skulle ta en bräda med längden 162cm, men om det blir en beggad så kanske det blir en 158 eller nåt. Känns det stor skillnad i åkningen när det skiljer typ 5cm i längd på brädan? Den jag körde på förra året var 145 så jag borde ju känna ett stort lyft i vilket fall som helst! Jag letar efter en bräda med lite kraftigare flex än medium och bör jag då ha bindningar som matchar det eller blir det bra med både hårda eler mjuka bindningar? Kan dessa bindningarna vara något? Hittade ett par för 600 spänn vilket låter sjysst. [URL]http://www.tactics.com/salomon/spx-44-superstar-snowboard-bindings-06-closeout[/URL] Vilken storlek bör jag ha på bindningar när jag har 45 i sko stl? Gör det stor skillnad med storleken? Var mäter man midjebredden? i mitten på brädan eller där man sätter bindningarna? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för en medelduktig 16åring!
Tillbaka
Topp