Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för tungviktare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 254696" data-attributes="member: 28391"><p>Den bräda jag har åkt överlägset mest på och haft längst är en Gnu Sissy 166 från säsongen 96-97. Jag åkte på den första gången i november 96 och sista gången i april 02. Under de åren åkte jag ca 300-350 åkdagar, bland annat säsongade jag i Bad Gastein våren 98 med ca 100 hårda åkdagar.</p><p></p><p>Jag väger ca 90 kg och åker fort och hårt. När jag sålde Gnubrädan under våren 03 hade den fint flex och spannet var lika stort som när brädan var ny. Killen som köpte den för 800:- var jättenöjd.</p><p></p><p>Ett annat exempel är min brorsas Ridebräda från 94-95 som var helt slut efter en säsong med inte mer än kanske 20-25 åkdagar och han är typ 20 kg lättare än mig.</p><p></p><p>Brädors livslängd är väldigt olika. Jag har svårt att tro att din Ghost som är en billig, 12 år gammal bräda har särskilt mycket att ge nu. Om du köper en högkvalitativ bräda och ser till att du förvarar den mörkt och med ett tjockt lager valla under tiden du inte åker så kan den hålla i många år innan den är slut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 254696, member: 28391"] Den bräda jag har åkt överlägset mest på och haft längst är en Gnu Sissy 166 från säsongen 96-97. Jag åkte på den första gången i november 96 och sista gången i april 02. Under de åren åkte jag ca 300-350 åkdagar, bland annat säsongade jag i Bad Gastein våren 98 med ca 100 hårda åkdagar. Jag väger ca 90 kg och åker fort och hårt. När jag sålde Gnubrädan under våren 03 hade den fint flex och spannet var lika stort som när brädan var ny. Killen som köpte den för 800:- var jättenöjd. Ett annat exempel är min brorsas Ridebräda från 94-95 som var helt slut efter en säsong med inte mer än kanske 20-25 åkdagar och han är typ 20 kg lättare än mig. Brädors livslängd är väldigt olika. Jag har svårt att tro att din Ghost som är en billig, 12 år gammal bräda har särskilt mycket att ge nu. Om du köper en högkvalitativ bräda och ser till att du förvarar den mörkt och med ett tjockt lager valla under tiden du inte åker så kan den hålla i många år innan den är slut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för tungviktare?
Tillbaka
Topp