Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för tungviktare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 254740" data-attributes="member: 28391"><p>Ok när det gäller brädors kvalitet så kommer här mina åsikter.</p><p></p><p>ALLA, jag menar ALLA, kända snowboardmärken gör brädor med bra kvalitet. Det är helt omöjligt att överleva som märke om man gör dåliga produkter. Valet av snowboard handlar i stort sett till 100% om image och vilka signaler man vill ge med sin utrustning och inte om kvaliteten. Den som kommer och påstår att det skulle finnas något enskilt märke som gör avsevärt bättre brädor än alla andra är helt ute och cyklar och vet inte mycket om hur och var snowboards tillverkas.</p><p></p><p>Att sedan åkegenskaper skiljer sig åt mellan olika märken och modeller är ju helt självklart, men det har ju knappast med kvalitet att göra. Men jag påstår att alla skulle kunna hitta en bräda som de gillar att åka på hos Burton lika väl som hos Rossignol eller Lib-Tech. Att påstå att man bara gillar brädor från ett visst märke visar bara att man inte har testat särskilt många brädor från andra märken och att man har fastnat för en viss image som just det märket står för. Det är inget fel alls i att ha känslomässiga bindningar till särskilda märken, man man ska inte missta de känslorna för t.ex kvalitetsöverlägsenhet eller något annat som inte är relevant.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 254740, member: 28391"] Ok när det gäller brädors kvalitet så kommer här mina åsikter. ALLA, jag menar ALLA, kända snowboardmärken gör brädor med bra kvalitet. Det är helt omöjligt att överleva som märke om man gör dåliga produkter. Valet av snowboard handlar i stort sett till 100% om image och vilka signaler man vill ge med sin utrustning och inte om kvaliteten. Den som kommer och påstår att det skulle finnas något enskilt märke som gör avsevärt bättre brädor än alla andra är helt ute och cyklar och vet inte mycket om hur och var snowboards tillverkas. Att sedan åkegenskaper skiljer sig åt mellan olika märken och modeller är ju helt självklart, men det har ju knappast med kvalitet att göra. Men jag påstår att alla skulle kunna hitta en bräda som de gillar att åka på hos Burton lika väl som hos Rossignol eller Lib-Tech. Att påstå att man bara gillar brädor från ett visst märke visar bara att man inte har testat särskilt många brädor från andra märken och att man har fastnat för en viss image som just det märket står för. Det är inget fel alls i att ha känslomässiga bindningar till särskilda märken, man man ska inte missta de känslorna för t.ex kvalitetsöverlägsenhet eller något annat som inte är relevant. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda för tungviktare?
Tillbaka
Topp