Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda liknande Golitah
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="buhu" data-source="post: 1000747" data-attributes="member: 131792"><p>Tacksam för svaret.</p><p></p><p>Hittade en forumpost som jag inte skulle ha läst och har nu hängt upp mig på brädans underlag. Det var många som var mycket emot Extruded Base istället för Sintered Base.</p><p></p><p>Läste på lite om det och tydligen är det samma material som ena är pressad och andra uppvärmd och ger olika egenskaper. Extruded som Whatever har ska tydligen vara en billigare variant som glider sämre och bevarar vallningen sämre som jag förstod det. Däremot glider den bättre obehandlad mot en obehandlad Sintered baserad.</p><p></p><p></p><p>Vad tycker ni om de två underlagen? Ska man hänga upp sig på att det är extruded i Whatever brädan?</p><p></p><p></p><p></p><p>Har pga av underlaget letat upp ett alternativ om jag definitivt bör köra på sintered baserat underlag. I sådant fall har jag hittat Burton Custom FV Twin med tex Burton Mission. Det blir dyrare köp men jag har råd med det även om det svider.</p><p>Frågan är då eftersom den brädan har the channel, bör jag satsa på EST bindning eller vanlig binding från Burton. Båda passar the channel medan en vanlig binding passar övriga brädor ifall man skulle vilja hålla på och byta bindingen till en annan bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="buhu, post: 1000747, member: 131792"] Tacksam för svaret. Hittade en forumpost som jag inte skulle ha läst och har nu hängt upp mig på brädans underlag. Det var många som var mycket emot Extruded Base istället för Sintered Base. Läste på lite om det och tydligen är det samma material som ena är pressad och andra uppvärmd och ger olika egenskaper. Extruded som Whatever har ska tydligen vara en billigare variant som glider sämre och bevarar vallningen sämre som jag förstod det. Däremot glider den bättre obehandlad mot en obehandlad Sintered baserad. Vad tycker ni om de två underlagen? Ska man hänga upp sig på att det är extruded i Whatever brädan? Har pga av underlaget letat upp ett alternativ om jag definitivt bör köra på sintered baserat underlag. I sådant fall har jag hittat Burton Custom FV Twin med tex Burton Mission. Det blir dyrare köp men jag har råd med det även om det svider. Frågan är då eftersom den brädan har the channel, bör jag satsa på EST bindning eller vanlig binding från Burton. Båda passar the channel medan en vanlig binding passar övriga brädor ifall man skulle vilja hålla på och byta bindingen till en annan bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda liknande Golitah
Tillbaka
Topp