Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bräda spöar skidor i lössnö???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="k-w" data-source="post: 73958" data-attributes="member: 29287"><p>Klimpen: Hm.. Brädan jag använde i uträkningen är en modell utvecklad av Terje Haakonsen. Han åker mig veterligen på just den längden, 156cm. Om inte så är den längsta fishen 160cm, alltså bara 4 cm längre,knappast mycket bättre alltå. Terje är 174cm lång. Om vi går till skidåkarna så vet jag inte riktigt hur lång Kaj Zackrisson är, mer än att han är kortare än mina 185cm, möjligen runt Terjes längd. Senaste jag läste om denne svenske skidhjälte gled han runt på skidor runt 205cm.</p><p></p><p>Knolpak: Vet inte ens om jag ska kommentera det där. För det första: Om du faktiskt läser mitt inlägg kommer du snabbt märka att jag inte säger någonting om åkegenskaper. Varken på bräda eller skidor! Jag har gjort en utträkning enbart på åkytan, inte vad som går bäst i puder. För det andra kan du ju pröva att åka tefat i samma stil som Johan Olofsson åker bräde eller Kaj Zackrisson åker skidor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="k-w, post: 73958, member: 29287"] Klimpen: Hm.. Brädan jag använde i uträkningen är en modell utvecklad av Terje Haakonsen. Han åker mig veterligen på just den längden, 156cm. Om inte så är den längsta fishen 160cm, alltså bara 4 cm längre,knappast mycket bättre alltå. Terje är 174cm lång. Om vi går till skidåkarna så vet jag inte riktigt hur lång Kaj Zackrisson är, mer än att han är kortare än mina 185cm, möjligen runt Terjes längd. Senaste jag läste om denne svenske skidhjälte gled han runt på skidor runt 205cm. Knolpak: Vet inte ens om jag ska kommentera det där. För det första: Om du faktiskt läser mitt inlägg kommer du snabbt märka att jag inte säger någonting om åkegenskaper. Varken på bräda eller skidor! Jag har gjort en utträkning enbart på åkytan, inte vad som går bäst i puder. För det andra kan du ju pröva att åka tefat i samma stil som Johan Olofsson åker bräde eller Kaj Zackrisson åker skidor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bräda spöar skidor i lössnö???
Tillbaka
Topp