Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädåkare startar religionsbråk!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="diffused" data-source="post: 521366" data-attributes="member: 90405"><p>Jag har kollat upp det där med en utövande muslim och det visar sig som sådant att vi sekulära och muslimerna har tolkat denne snowboardåkares handlande på olika sätt. Enligt Islam skulle detta tolkas som en skymf mot Gud eftersom han de facto bar Guds ord under sina fötter och smutsar ner det (symboliskt sätt) medan vi sekulära människor mer tolkar det som en kool grej, kanske t om en big up till arabisk kultur (där islam har sitt ursprung). Dock så ursäktar Islam den som handlar i okunskap och dessa muslimers agerande att protestera så hej vilt att polis fick skingra dem är självklart en överdrift. En mer rätt handling från muslimernas sida torde vara att informera honom om hur de såg på det hela. Att utvisa brädåkaren från landet tycker jag också är överdrivet. </p><p>Hade jag fått medla i frågan hade jag sagt; tålamod, dialog och ömsesidig respekt. Då hade det nog kunnat lösas positivt på båda parter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="diffused, post: 521366, member: 90405"] Jag har kollat upp det där med en utövande muslim och det visar sig som sådant att vi sekulära och muslimerna har tolkat denne snowboardåkares handlande på olika sätt. Enligt Islam skulle detta tolkas som en skymf mot Gud eftersom han de facto bar Guds ord under sina fötter och smutsar ner det (symboliskt sätt) medan vi sekulära människor mer tolkar det som en kool grej, kanske t om en big up till arabisk kultur (där islam har sitt ursprung). Dock så ursäktar Islam den som handlar i okunskap och dessa muslimers agerande att protestera så hej vilt att polis fick skingra dem är självklart en överdrift. En mer rätt handling från muslimernas sida torde vara att informera honom om hur de såg på det hela. Att utvisa brädåkaren från landet tycker jag också är överdrivet. Hade jag fått medla i frågan hade jag sagt; tålamod, dialog och ömsesidig respekt. Då hade det nog kunnat lösas positivt på båda parter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Brädåkare startar religionsbråk!
Tillbaka
Topp